حاج محمود کریمی

منتشر شده در 01 اردیبهشت 1395
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : محمود کریمی

محل تولد : تهران
سال تولد : 1347
محل سکونت : تهران
سابقه ایثارگری : دارد



راه های ارتباطی

سایت : mahmoud-karimi
تلگرام (شماره یا آدرس کانال یا ادمین): www.telegram.me/HajMahmoudKarimi

اینستاگرام : HAJ_MAHMOODKARIMI



تخصص در یادواره های شهدا

عموم یادواره ها و محفل شهدا

 



معرفی عمومی

محمود عباس کریمی فرزند نقی که در سال 1347 در یکی از محله های مذهبی تهران به دنیا آمد.شغل ایشان آزاد ومرتبط با فعالیت های صنعتی می باشد.ایشان درسال1370 ازدواج نمود واکنون دارای دو فرزند می باشدیک پسر و یک دختر. . پدر ایشان درسال1361 درعملیات فتح المبین دردشت عباس مفقودالاثر شدند وبرادر ایشان ابولفضل کریمی نیز در کربلای 5 شلمچه در سال1365 به درجه شهادت نائل شد ایشان سه برادر به نامهای احمد،محمد وحسین دارد. ایشان بعد از رفتن پدرشان به جبهه درکناردرس کارهم می کرددند وهم مداحی. کار در کارهایی همچون نجاری وبنایی و… تحصیلات ایشان دانشجوی مدیریت صنعتی در دانشگاه علامه طباطبائی بوده وتعداد74 واحد درسی نیز گذرانده است اما از آنجاییکه حضور در جبهه فرهنگی رامقدم تر می دانسته به سراغ مطالعات مرتبط با بحث های فرهنگی وبه ویژه مداحی رفت و در این زمینه به کسب معارف اسلامی پرداخت. ایشان اهل ورزش نیز بوده چننانکه دارای کمربند مشکی دان دو دررشته جودو می باشد ودر رشته شین ذن کاراته نیز کمربند سیاه، دان پنج داشته و به شنا خیلی علاقه دارد. اولین بار مداحی را در سن خردسالی روی پای مرحوم کافی شروع نمود و از چهار سال پیش در جلسات هفتگی ماه رمضان هیات رزمندگان شمیرانات شرکت نموده و تا امروز همکاری می کند گفتنی است دکتر محمود احمدی نژاد((رئیس جمهور دوره نهم و دهم)) تا به امروز چندین دفعه در هیئت رایة العباس واقع در تهران-شمیران-امام زاده علی اکبر چیذر شرکت کرده است

  


متون محتوایی

خاطره ای از برادر شهید ابوالفضل کریمی…

بعد از شهادت پدرمون همراه ابولفضل اومدیم مرخصی رفتیم ترمینال و ٢ تا بلیط مشهد گرفتیم واسه فردا شب که رفتیم مسجد یه گوشه ای با رفقاش مشغول صحبت بود که برگشت بهم گفت منو ببر راه اهن باید برم منطقه . گفتم خبری شده؟ با موتور بردم رسوندمش راه اهن و بهش گفتم : په مشهد رفتنمون چی میشه؟
گفت : برمیگردم با هم میریم!! رفت و تو عملیات  کربلای پنج شهید شد . ١٣ سال بعد، آخرای  ماه صفر بود که گفتن اولین سری از پیکرهایی که تو شلمچه تفحص شدن رو دارن میبرن مشهد برای زیارت مادرم با من تماس گرفت و گفت : محمود پیکر پسرم تو این کاروان شهداست!! گفتم : چطور
گفت : چون من مشهدم اونم قرار بود بیاد مشهد دیگه گفتم : منم اتفاقاً مشهدم . پیکرهارو که آوردن براشون خوندم و کلی گریه کردیم برگشتیم تهران که بهمون اطلاع دادن بیاید  معراج پیکر شهیدتون رو تحویل بگیرید . هرکاری کردیم که مادر داخل تابوت رو نبینه نشد استخوان و جمجمه ابولفضل رو تو بغل گرفت و کلی باهاش حرف زد . پیکر رو که بررسی کردیم از توی بادگیری که هنوز تنش بود پلاکش قسمت داوود( پسرم) شد کارت شناسایی رو هم خودم یادگاری برداشتم فقط یه چیزی رو گذاشتم با خودش دفن کنن .اون هم ٢ تا بلیطی بود که برای مشهد خریده بودیم.

روایتگر 

حاج محمود کریمی

 


 صلابت حیدری…

 برادرم گفت : نمی آیی کربلا ؟ من تاریخ دقیق روز تجلیل از مادر را فراموش کرده بودم از سوی دیگر عازم کربلا بودیم و نمی‌دانستم بروم یا نه کارهای زیادی داشتم که عقب افتاده بود . دو بار استخاره کردم برای سفر که خوب آمد اما باز هم احساس می‌کردم به کارهایم نمی‌رسم تا اینکه چند شب قبل از سفر برادر شهیدم را در خواب دیدم که به من گفت : نمی‌آیی کربلا ؟ برایم جالب بود که گفت نمی‌آیی ، نگفت نمی‌روی ، گفتم گرفتارم داداش گفت :
بیا  کربلا و زود برگرد بعد از این خواب مطمئن شدم که باید بروم اما نفهمیدم چرا اخوی‌ام گفت زود برگرد . صبح روز مراسم تجلیل حاج خانم من از نجف به تهران رسیدم و فهمیدم چرا برادرم گفت زود برگرد باید زود برمی‌گشتم تا در یک مراسم، از مادرم در مقابل همه دوستاتم تشکر کنم و دستش را ببوسم .
در همان خواب از برادرم پرسیدم . کجا می‌روی ؟ گفت با احمد و محمد و شهید خرازی قرار است یک کاری انجام دهیم . نگاه کردم، دیدم در زمین صبحگاه  پادگان دوکوهه چند لشکر ایستاده و برادران من کنار  شهید خرازی مشغول صحبت هستند حکمتش چیست، نمی‌دانم ولی من عجیب به  شهید خرازی علاقه دارم هنوز کسی نتوانسته یک عکس بدون لبخند از ایشان پیدا کند . چهره امیرالمومنین در ذهن من تجسمی از چهره شهید خرازی است فردی مهربان و خنده‌رو که در پس چهره‌اش صلابتی حیدری موج می زند.

روایتگر
حاج محمود کریمی



آلبوم صوتی

 

 پدر و مادری که روی مزار شهیدان

حجم 4 مگابایت // زمان 05:02

دانلود

اونا که دنیا رو به بازی میگیرن

حجم 3 مگابایت // زمان 07:28

دانلود

عشق یعنی یه پلاک 1

حجم 7 مگابایت // زمان 07:17

دانلود

عشق یعنی یه پلاک 2

حجم 990 کیلوبایت // زمان 04:12

دانلود

کجائید ای شهیدان خدائی

حجم 1 مگابایت // زمان 06:33

دانلود

مناجات با شهدا

حجم 6 مگابایت // زمان 06:27

دانلود



 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*