صفحه اصلی »
اخبار » نقد و نظر یادواره ها » حجه الاسلام شریف تبار: اگر قصد برگزاری مجدد یک یادواره را داریم باید قبل از برگزاری آنرا آسیب شناسی کنیم.
منتشر شده در 16 بهمن 1395
اندازه قلم

حجه الاسلام شریف تبار: اگر قصد برگزاری مجدد یک یادواره را داریم باید قبل از برگزاری ...

حجه الاسلام شریف تبار، از کارشناسان موسسه روایت سیره شهدا در نشست مدیران و برگزار کنندگان یادواره ها و محافل شهدا در کشور که در قم برگزار گردید پیرامون بایدها و نبایدهای برگزاری یادواره ها و آسیب شناسی آن به دبیر ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدا اظهار داشت: در مقوله راه‌اندازی و برگزاری […]



حجه الاسلام شریف تبار، از کارشناسان موسسه روایت سیره شهدا در نشست مدیران و برگزار کنندگان یادواره ها و محافل شهدا در کشور که در قم برگزار گردید پیرامون بایدها و نبایدهای برگزاری یادواره ها و آسیب شناسی آن به دبیر ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدا اظهار داشت:

در مقوله راه‌اندازی و برگزاری یادواره شهدا، باید در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری، اعم از تدوین ویدئو کلیپها و تنظیم صوتها برای اجرابا کیفیت بسیار عالی و تهیه ابزار و امکانات و تجهیزات مدرن و در دسترس و کم هزینه همراه با نوآوری در طراحی و استفاده بجا در زمان برگزاری یادواره ها نوع آوری و ابداع در عمل داشت.

اگر یادواره هایی که قبلا برگزارشده و مجدد تصمیم به برگزاری یاداره ای دوباره  داریم باید مطالب قبلی را حتماً آسیب شناسی کنیم و بایدها و نبایدهای برگزاری را بررسی نماییم و نسبت به رفع نواقص و تقویت نقاط قوت آن اقدام عملی بیشتر و بهتری ارائه کنیم.

ایشان در بحث مشارکت همکانی دربه اشتراک گذاشتن تجربیات خود در برگزاری یادواره ها و محافل شهدا، در این نشست گفت :

باید سامانه ای جامع، برای اشتراک بانکهای اطلاعاتی و مستندات برگزاری یادواره ها ایجاد شود تا دیگران هم که قصد برگزاری یادواره دارند از تجربیات آن استفاده کنند لذا باید جایگاه هر موضوع در این سامانه معین شود.هر موضوعی به کارشناس خودش ارجاع داده شود تا در مورد بایدها و نبایدهای آن موضوع تحقیق و تفحص شود، آسیبهای آن بررسی و نسبت به مرتفع نمودن آن اقدام و نقاط قوت آن با اقدام عملی مناسب تقویت گردد با بررسی صحت  سقم آن اخبار و اطلاعات بصورت کاملا متقن ارائه گردد.

ایشان در بیانت طراحی چشم انداز و افق این سامانه افزود:

برای این سامانه باید یک افق بلند و سند چشم انداز مفصل طراحی بشود تا بدانیم در آینده در چه رتبه ای قرار خواهیم گرفت و برای رسیدن به یک یادواره تراز اول چه اهداف و آرمانی را باید پیگیری کرد. باید یک افق روشن برای آن تصور کرد.

از کارشناسان خبره و متخصص کم گرفت و برنامه ریزی کرد و مراحل رسیدن به اهداف عالی را شناسایی کرد تا در مسیر تعالی قرار بگیریم.

ایشان در باب وظایف هر گروه در این سامانه این چنین توضیح داد:

باید ماموریتهای هر گروه در موضوعات مختلف مشخص شوند تا در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری با ابزار و امکانات و تجهیزات و راهکارهای مناسب طراحی شوند.

باید یک بانک اطلاعاتی قوی از افراد و اشخاص با وظایف معین در شهرها و استانها و کشور ایجاد کرد و در این سامانه اطلاع رسانی کرد تا عموم برگزار کنندگان از آن بهره‌برداری نمایند.

 

 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*