صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » شهداء گنجینه های گرانبهای فرهنگی برای مسیر زندگی جوانان هستند / نقش برگزاری یادواره شهداء در تداوم مسیر ایثار و شهادت

شهداء گنجینه های گرانبهای فرهنگی برای مسیر زندگی جوانان هستند / نقش برگزاری یادواره شهداء در تداوم مسیر ایثار و شهادت

منتشر شده در 18 آبان 1395
اندازه قلم

شهداء گنجینه های گرانبهای فرهنگی برای مسیر زندگی جوانان هستند / نقش برگزاری یادواره شهداء در ...

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام مصطفی عسگری در مراسم چهارمین یادواره دانشجوی شهید صادق اسلامیان نیا درسرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: ثبات انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مديون ايثارگري و شهادت طلبي كساني است كه با بهره‌گيري از فرهنگ غني ايثار و شهادت در راه مكتب و […]



به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام مصطفی عسگری در مراسم چهارمین یادواره دانشجوی شهید صادق اسلامیان نیا درسرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: ثبات انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مديون ايثارگري و شهادت طلبي كساني است كه با بهره‌گيري از فرهنگ غني ايثار و شهادت در راه مكتب و ميهن خود ايثار كرده و به درجه رفيع شهادت نايل آمده‌اند.

وی سیره شهدا را گرانبهاترین گنجیه فرهنگی برشمرد و افزود: ایثارگری شیرمردان انقلاب در هشت سال دفاع مقدرس جزو شاخص های با ارزش این نظام است و ایران اسلامی با ایثارگری این جوانان رزمنده و با اتکا به ایمان و اعتقاد راسخ به خدا در برابر جهانیان ایستاده است که همین امر نماد عزت و اقتدار کشور در جهان است.

امام جمعه موقت شهرستان برگزاری یادواره های شهدا را ارج نهادن به ارزش‌های والای آنان دانست و گفت: خواسته شهدا از نسل امروز پیروی از ولایت مطلقه فقیه و عمل به وصایای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

عسگری بهترین یادگار شهدا را خطی مشی و تفکر اسلام ناب محمدی (ص) آنان دانست و گفت: باید با ترویج این اندیشه ناب در بین نسل جوان و آینده، زمینه فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری به خون شهدا و تواضع در برابر خانواده‌های آنان را فراهم کرد.

فرمانده حوزه مقامت بسیج شهری امام رضا(ع) سرپل ذهاب در ادامه ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید اسلامیان نیا و دیگر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: امروزه باید فرهنگ ایثار و ایثارگری در جامعه را بسط و گسترش دهیم و عالمانه و آگاهانه از خون شهدا دفاع کنیم.

وحید گلمحمدی افزود: پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تاسی به امام خود همواره برای پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش می کنند و همیشه در صحنه گوش به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت می کنند.

وی یادآور شد: شهید والامقام صادق اسلامی نیا اهل سرپل ذهاب یکی از این شش نفر عضو تیم خنثی کننده مین وابسته به وزارت دفاع بود که در سال 1391 در حوالی روستای ˈمرزی پیرانˈ از توابع شهرستان مرزی مریوان بعد از جمع آوری و انتقال مین های کشف شده، به دلیل انفجار مین به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

گفتنی است مراسم چهارمین یادواره دانشجوی شهید صادق اسلامی نیا با حضور امام جمعه موقت سرپل ذهاب و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان و به همت پایگاه مقاومت صاحب الزمان(عج)، حوزه شهری امام رضا(ع) سپاه ناحیه سرپل ذهاب و همچنین با حضور خانواده های شهدا و جمعی از بسیجیان در حسینیه حرم احمد ابن اسحاق قمی(ره) برگزار شد.

شهرستان سرپلذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای 90هزار نفر جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که 870شهید والامقام تقدیم اسلام کرده است.



آلبوم تصاویر

 


منبع: بازی دراز

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*