به گزارش برنا ازایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی چراغی‌پور» سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، در این نشست اظهار کرد: امروز مداخله آشکار و اقدامات خصمانه دولت آمریکا در امور جهانی به خصوص نسبت به کشورها مستقل و مردم سالار امری کاملاً واضح است .

وی افزود: دولت جهانخوار آمریکا با ادعای دفاع از حقوق انسانها در واقع نهایت نقض حقوق بشر را انجام داده و به هر نحو ممکن سعی در ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت کشورهای آزادی خواه و استقلال طلب دارد .

وی ادامه داد: سوءاستفاده از حربه دفاع از حقوق بشر برای اعمال فشار بر ایران در جهت تعدیل مواضع و تغییر ماهیت نظام و محتوای انقلاب اسلامی امری غیر قابل انکار بوده که برای رسیدن به اهداف شوم خود نیز از هیچ کوششی دریغ نمی کند .

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده خاطرنشان کرد: امروز نیز شاهد اقدامات دیوانه وار رئیس جمهور آمریکا بر ضد کشورها به ویژه ایران اسلامی هستیم که این امر می طلبد تا برنامه های این هفته با بهترین شکل ممکن برگزار شود .

وی افزود: بر این اساس  سعی داریم تا برنامه های این هفته در سطح استان ایلام به تعامل و همکاری همه ارگان‌ها و با فراهم سازی زمینه‌های لازم جهت حضور فعال اقشار مختلف مردم در مراسم برگزار شود .

چراغی پور گفت: فضاسازی محیطی و تبلیغات گسترده به منظور معرفی هر چه بیشتر هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از روز چهارم تیرماه آغاز خواهدشد و در طول هفته نیز برنامه های متعددی در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وی برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت شهدای فاجعه 7 تیر ، یادواره شهید رضایی نژاد و 2 شهید ترور استان ، برپایی نمایشگاه ویژه هفته بازخوانی در محل برگزاری مراسم و به خصوص نماز جمعه هشتم تیرماه و حضور بر مزار شهدا و و تجدید میثاق با آرمانهای امام و شهیدان گرانقدر را از جمله برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.