صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » پوستر یادواره ادبی ۱۵ خرداد پیشوا رونمایی شد.
منتشر شده در 12 خرداد 1397
اندازه قلم

پوستر یادواره ادبی ۱۵ خرداد پیشوا رونمایی شد.

آئین رونمایی از پوستر جشنواره ادبی 15 خرداد در محل کتابخانه 15 خرداد پیشوا برگزار شد. خرداد ۱۰/ ۹۷ :   امیر حسین طاهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر یادواره ادبی ۱۵ خرداد پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: یادواره ادبی ۱۵ […]



آئین رونمایی از پوستر جشنواره ادبی 15 خرداد در محل کتابخانه 15 خرداد پیشوا برگزار شد.

خرداد ۱۰/ ۹۷ :  

امیر حسین طاهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر یادواره ادبی ۱۵ خرداد پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: یادواره ادبی ۱۵ خرداد پیشوا با محوریت قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوشان دشت ورامین و در دو بخش شعر و داستان برگزار می‌شود که بخش داستان ویژه دانش‌آموزان و بخش شعر به‌صورت آزاد برگزار می‌شود.

وی گفت: یادواره ادبی ۱۵ خرداد با هدف معرفی ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوشان دشت ورامین و تبیین عوامل شکل گیری این قیام، اثرات آن در جهت‌دهی به مبارزات انقلابی و تأثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در سه محور قیام ۱۵ خرداد، مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه این یادواره پس از بررسی اولیه، توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و شعرها و داستان‌های برتر، به مرحله نهایی و اختتامیه جشنواره راه پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: به نفر اول هر یک از بخش‌های این یادواره علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره، ۵ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیش جشنواره و ۴ میلیون ریال جایزه نقدی و به نفر سوم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره ، ۳ میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم می‌شود.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ، مردم دشت ورامین که در صحن مطهر امامزاده جعفر علیه‌السلام مشغول عزاداری سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند، با آگاهی از دستگیری امام راحل کفن بر تن کرده و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند که در پل باقرآباد قرچک به دست دژخیمان ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند.

گفتنی است؛ در این قیام هفت جوان دشت ورامین به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت‌الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی که در اعتراض به دستگیری حضرت امام به سمت تهران حرکت کرده بودند، به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*