صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » برگزیدگان یادواره ادبی 15 خرداد پیشوا معرفی شدند.
منتشر شده در 12 خرداد 1397
اندازه قلم

برگزیدگان یادواره ادبی 15 خرداد پیشوا معرفی شدند.

تهران – ایرنا – رتبه های برتر یادواره ادبی 15 خرداد شهرستان پیشوا روز پنجشنبه طی آیینی معرفی شدند. پنجشنبه 10 خرداد 97 براساس اعلام هیات داوران این یادواره در بخش داستان، معراج عبدوس، مرسم السادات شریفی و حسین بائی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین سهراب محمدزاده از قرچک، زهرا شریفی از پاکدشت و سید مسعود میرسالاری […]



تهران – ایرنا – رتبه های برتر یادواره ادبی 15 خرداد شهرستان پیشوا روز پنجشنبه طی آیینی معرفی شدند.

پنجشنبه 10 خرداد 97

براساس اعلام هیات داوران این یادواره در بخش داستان، معراج عبدوس، مرسم السادات شریفی و حسین بائی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
 همچنین سهراب محمدزاده از قرچک، زهرا شریفی از پاکدشت و سید مسعود میرسالاری از پیشوا رتبه های اول تا سوم را در بخش شعر کسب کردند.
 به گفته رئیس ادارهفرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا، در بخش شعر که با موضوعات قیام خونین 15 خرداد، مناسبت های ماه رمضان و موضوع آزاد برگزار شد 296 اثر به دبیرخانه جشنواره راه یافت که در نهایت 126 اثر بهمرحله نهایی رسید.
امیرحسین طاهری روز پنجشنبه درحاشیه این آیین در تالار شیخ جنید صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش داستان با رویکرد استعدادیابی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت سه موضوع قیام 15 خرداد، حمایت از کالای ایرانی و موضوع آزاد، یک هزارو 57 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از ارزیابی های اولیه، 724 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت داوران یادواره ، نفرات برتر را معرفی کردند.
به گفته وی، به نفر اول هر یک از بخش ها علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره، 5 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیش جشنواره و 4 میلیون ریال جایزه نقدی و به نفر سوم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، 3 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم می شود.
در این قیام خونین کفن پوشان دشت ورامین در 15 خرداد سال 42 هفت جوان دشت ورامین به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی ، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی که دراعتراض به دستگیری حضرت امام به سمت تهران حرکت کرده بودند.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*