صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » «یادواره شهدای اراک» مقدمه‌ای برای «کنگره شهدای استان»
منتشر شده در 31 اردیبهشت 1397
اندازه قلم

«یادواره شهدای اراک» مقدمه‌ای برای «کنگره شهدای استان»

«یادواره شهدای اراک» مقدمه‌ای برای «کنگره شهدای استان» معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اراک گفت: «یادواره شهدای شهرستان اراک »مقدمه‌ای برای برگزاری «کنگره شهدای استان مرکزی»است که در سال 1397 برگزار خواهد شد . به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا زارعی در جلسه هماهنگی یادواره شهدای شهرستان اراک، گفت: هر 20 سال یکبار کنگره شهدا، در هر […]



«یادواره شهدای اراک» مقدمه‌ای برای «کنگره شهدای استان»

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اراک گفت: «یادواره شهدای شهرستان اراک »مقدمه‌ای برای برگزاری «کنگره شهدای استان مرکزی»است که در سال 1397 برگزار خواهد شد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا زارعی در جلسه هماهنگی یادواره شهدای شهرستان اراک، گفت: هر 20 سال یکبار کنگره شهدا، در هر استانی برگزار می‌شود، در سال 1367 اولین کنگره شهدا در استان مرکزی برگزار شد .

وی با اشاره به اینکه موضوع بزرگداشت یاد شهدا مقوله مهمی است، بیان کرد: شهدا با نثار جان خود، آرامش را برای کشورمان به ارمغان آوردند، در حال حاضر امنیتی که در کشور ایران حاکم است در دیگر نقاط خاورمیانه مشاهده نمی‌شود .

زارعی ادامه داد: حداقل وظیفه‌ای که در قبال شهدا بر عهده داریم اینست که نگذاریم یاد آنانکه در جهت حفظ امنیت کشورمان گام برداشتند، فراموش شود. شهدا حماسه آفرین و ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستند و با رشادت‌های خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک سرزمین‌مان به دست بیگانگان بیفتد که این مهم افتخار ایرانی و اسلامی محسوب می‌شود .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اراک اجرایی شدن کنگره و یادواره شهدا با استفاده از تمام توان و فراتر از ظرفیت اداری موجود را از تمام ارگان‌های مرتبط خواستار شد .

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اراک نیز در این جلسه با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در کشورمان، گفت: هدف اصلی از تشکیل گروهک داعش براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایران بود، اما بعد از گذشت شش یا هفت سال از موجودیت این گروهک تنها توانستند ضربه کوچکی به ما وارد کنند .

محمدرضا رضایی با اشاره به امنیت مثال زدنی که در ایران حاکم است، تصریح کرد: زمانی که ما هوشیار عمل کنیم دشمنان ما نمی‌‌توانند علیه امنیت ملی اقدامی کنند، آنها از یک لحظه غفلت ما استفاده کردند و اینکار را انجام دادند. اگر آنها می‌توانستند، این اقدام تروریستی را در 14 خردادماه و اوج حضور مردم و هوشیاری نیرو‌های امنیتی انجام می‌دادند .

وی بیان کرد: طبق ابلاغ ستاد کنگره شهدای کشور، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان مرکزی امام جمعه، استاندار رئیس کنگره ملی و فرمانده سپاه به عنوان دبیر این گنگره انتخاب شدند .

رضایی اظهار کرد: برای برگزاری این کنگره پیش برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، حدود پنج سال است که به صورت جدی موضوع برگزاری کنگره شهدا دنبال می‌شود. در این کنگره نقشی که استان مرکزی در موضوع جنگ تحمیلی داشته بیان می‌شود، همچنین مصاحبه با رزمندگان، خانواده شهدا و همرزمان شهدا طی سه سال اخیر در حال جمع‌آوری است که قرار است به صورت کتابی به چاپ برسد .

وی افزود: روز پنج مردادماه سالروز بمباران کارخانجات شهرستان اراک است، پیشنهاد داده شده که مراسم “یادواره شهدا” در این روز برگزار شود. “کنگره شهدای شهرستان اراک و شهدای پنج مرداد” در تاریخ چهارم مردادماه سال 1396 در محل مصلی اراک برگزار می‌شود .

وی افزود: قرار بر این است که  سخنران “کنگره شهدا” حجت الاسلام پناهیان و مداح این مراسم هم حاج محمود کریمی باشد، همچنین رضا سیدی به عنوان دبیر ستاد کنگره انتخاب شده است .

رضایی گفت: آبروی استان در گرو برگزاری مطلوب کنگره شهداست، سپاه و بنیاد شهید به تنهایی نمی‌توانند تمام فعالیت‌های مربوط به این حوزه را انجام دهند، این مهم نیازمند مساعدت مالی و معنوی تمام ارگان‌های عضو ستاد است .

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برگزاری “کنگره شهدا ” حدود 300 میلیون تومان است، بر همین اساس لازم است که بخشی از فعالیت‌های مربوط به این مراسم را خود دستگاه‌ها متقبل شوند، با برنامه ریزی اساسی باید کنگره شهدا را به نحو مطلوبی برگزار کنیم و تنها به برگزاری یک مجلس ختم اکتفا نکنیم .

رضایی نصب تصاویر شهدا به همراه وصیت‌نامه در سطح معابر عمومی، نصب تصاویر شهدای شاخص در ورودی و خروجی شهر، تقسیم 2800 بسته حمایتی و فرهنگی بین فقرا و نیازمندان در سطح شهر بنام شهدا، کاشت 2800 اصله نهال به نام شهدا، ساخت مستند و مصاحبه از خانواده معظم شهدا، رزمندگان و همرزمان شهدا، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای و نقش مجموعه‌های اثرگذار در دفاع مقدس، اهدا و لوح تقدیر به خانواده‌ دو الی چهار شهید در شهرستان اراک، معرفی نیازمندان شهر به بانک‌ها برای دریافت وام قرض‌الحسنه در راستای هدیه آسمانی شهدا به نیازمندان، ساخت تیزز تبلیغاتی، طراحی و چاپ بنر، دعوتنامه، پوستر و غیره، برپایی مسابقات ورزشی بنام شهدا و تهیه مستندی از روند اجرای برنامه‌ها ستاد کنگره و نمایش آن در روز مراسم را خلاصه اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مسئول فرهنگی اداره اوقاف اراک نیز در این جلسه گفت: 58 نفر از شهدا در بقاع متبرکه مدفون هستند که گلباران مزار شهدا، بازدید از خانواده شهدا و برگزاری چهلمین مسابقات قرآنی استانی حفظ و روخوانی قرآن از جمله پیش برنامه‌های این اداره برای برپایی این مراسم است . 

در این جلسه موضوعات بازسازی حسینیه نیمه‌کاره کوه گردو، پوشش امدادی توسط هلال احمر در این مراسم، آماده سازی تالار شهدا توسط بنیاد شهید، برگزاری همایش 23 تیرماه با شعار پیشگیری از اعتیاد در راستای مراسم یادواره شهدا و کمک به بخش معصومیه در جهت تامین هزینه‌های هدیه برای خانواده شهدا مطرح شد .

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*