صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » مدیرکل بنیاد شهید قم: سال گذشته 425 یادواره شهدا در قم برگزار شد.
منتشر شده در 29 اردیبهشت 1397
اندازه قلم

مدیرکل بنیاد شهید قم: سال گذشته 425 یادواره شهدا در قم برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید قم: سال گذشته 425 یادواره شهدا در قم برگزار شد. قم – ایرنا – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در سال 96، 425 مراسم یادواره شهدا در این استان برگزار شد که نسبت به سال 95 با 375 یادواره، رشد قابل توجهی را نشان می دهد.  سردار سید جواد هاشمی […]



مدیرکل بنیاد شهید قم: سال گذشته 425 یادواره شهدا در قم برگزار شد.

قم – ایرنا – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در سال 96، 425 مراسم یادواره شهدا در این استان برگزار شد که نسبت به سال 95 با 375 یادواره، رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

 سردار سید جواد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این یادواره ها به صورت مشارکتی با سایر نهادهای متولی همچون سپاه پاسداران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با حضور گسترده مردم در سطح شهر قم و سایر بخش های استان ترتیب یافته است.
وی بیان کرد: ویژگی مراسم یادواره های شهدا، برگزاری آن به صورت خودجوش و مردمی است و دستگاه های اجرایی تنها ساماندهی آن را برعهده دارند.
وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، شهدای نظم و امنیت و همچنین مدافعان حرم از جمله ارکان اصلی این یادواره هاست که با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم ترتیب می یابد.
هاشمی گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا مهمترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و استان قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی همواره در این زمینه پیشگام بوده است.
وی بیان کرد: بیست و چهارمین یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم بزرگترین مراسم یادواره شهدا در سال 96 در استان بود که آبان ماه سال گذشته با حضور پرشور خانواده های معظم شهدا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهید پرور قم برگزار شد.
شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد؛ با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.
در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.
هاشمی همچنین با اشاره به اهمیت حضور در کنار خانواده معظم شهدا و قدردانی از ایثارگری های ایشان، افزود: سال گذشته سه هزار و 540 دیدار با خانواده شهدای قم در قالب طرح سپاس با حضور مسئولان استان انجام شده است.
مردم متدین و انقلابی قم 6 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کردند.
درحال حاضر بیش از سه هزار و 663 والدین شهدا، یک هزار و 593 همسر شهید و چهار هزار 214 فرزند شهید در قم سکونت دارند.
7405/ 1175
مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*