صفحه اصلی »
اخبار » نقد و نظر یادواره ها » سید محمدتقی قریشی: در یادواره ها باید معارف شهدا و منش شهدا انتقال پیدا کند مردم باید دنبال معارف شهدا باشند.
منتشر شده در 13 بهمن 1395
اندازه قلم

سید محمدتقی قریشی: در یادواره ها باید معارف شهدا و منش شهدا انتقال پیدا کند مردم ...

طی گفتگو و مصاحبه حضوری دبیرخانه ستاد مردمی یادواره ها ومحافل شهدای کشور با برادر ارجمند سید محمد تقی قریشی از کارشناسان یادواره ها  با موضوع آسیب شناسی و بایدها و نبایدها در برگزاری یادواره ها، قریشی در تبیین آن مطالبی را خاطر نشان کرد که به اختصار در ذیل می‌خوانید: یادواره ها نیازمند منش شهدا هستند […]



طی گفتگو و مصاحبه حضوری دبیرخانه ستاد مردمی یادواره ها ومحافل شهدای کشور با برادر ارجمند سید محمد تقی قریشی از کارشناسان یادواره ها  با موضوع آسیب شناسی و بایدها و نبایدها در برگزاری یادواره ها، قریشی در تبیین آن مطالبی را خاطر نشان کرد که به اختصار در ذیل می‌خوانید:

یادواره ها نیازمند منش شهدا هستنددر یادواره ها باید معارف شهدا و منش شهدا انتقال پیدا کند و نیازی به سخنرانی نیست و مردم باید دنبال معارف شهدا باشند.
استفاده از وابستگان شهدا در یادواره ها : استفاده از خانواده های معزز و همرزمان شهدا در یادواره ها باعث جذب مخاطب و اثر مثبت در ذهن مخاطب می گردد.
آسیب ارگانی شدن و رویکرد سیاسی : ارگانی شدن یادواره ها و رویکرد سیاسی یافتن یادواره ها باعث دفع مخاطبان و مستمعین از یادواره هاست.
آسیب حمایت از جریان ها : یادواره شهدا جلسه عوام مردم می باشد و حمایت از جریان ها و تحلیل های مستقیم سیاسی آسیب جدی موجود در یادواره هاست.
یادواره پویا : یادواره پویا یادواره ایست که در آن از شهید گفته شود و نباید تنش های سیاسی را به صورت مستقیم بیان نمود.
یادواره ها گزارش کار است : یادواره ها صرفا به عنوان موظفی بوده ، یک گزارش کار است و بیشتر جنبه تجلیل از مسئولین دارد و نمی توان به عنوان یادواره از آن نام برد.
آموزش راویان : باید بتوان راویانی تربیت نمود تا هرکدام بتوانند یادواره ها را به صورت جایگزین سخنرانان، به سمت تبلیغ سیره شهدا سوق دهند.
یادواره ها باید به مدارس بروند : یادواره های شهدا باید وارد مدارس و دانشگاه ها شوند و اگر روایان خوب از ابعاد شخصیتی شهدا در مدارس بگویند ، با قداست شهدا می توانند اذهان دانش آموزان را پذیرای مطالب مربوطه نمایند.
هدایت غیردولتی یادواره ها : باید با الگو گیری از شب خاطره های بیت رهبری، یادواره ها را به صورت غیردولتی هدایت نمود و صرفاً به انتقال خاطره پرداخت.
ایجاد گروه یادواره ها : ایجاد گروه یادواره شهدا در مدارس و جذب تمامی طیف های دانشجویی و دانش آموزی و جدا نمودن یادواره ها از بسیج باید صورت بگیرد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*