صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » سلسله نشست‌های پویش کشوری «چله انقلاب» در استان کرمان همزمان با دهه فجر برگزار شد.
منتشر شده در 17 بهمن 1395
اندازه قلم

سلسله نشست‌های پویش کشوری «چله انقلاب» در استان کرمان همزمان با دهه فجر برگزار شد.

سلسله نشست‌های پویش کشوری «چله انقلاب» در استان کرمان همزمان با دهه فجر برگزار شد.  نشست تخصصی “چله انقلاب” با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و 180 نفر از مدیران و فعالان تشکل‌های فرهنگی استان با رویکرد تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، انسجام، همبستگی و بنیه بصیرتی جبهه خودی انقلاب در محل سالن اجتماعات کانون […]



سلسله نشست‌های پویش کشوری «چله انقلاب» در استان کرمان همزمان با دهه فجر برگزار شد.
 نشست تخصصی “چله انقلاب” با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و 180 نفر از مدیران و فعالان تشکل‌های فرهنگی استان با رویکرد تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، انسجام، همبستگی و بنیه بصیرتی جبهه خودی انقلاب در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کرمان برگزار شد.

در تبیین مبانی انقلاب اسلامی ضعیف عمل کردیم
در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری اظهار داشت: ما نتوانستیم مبانی انقلاب اسلامی را به درستی برای مردم تبیین کنیم و در تبیین مبانی انقلاب اسلامی ضعیف عمل کردیم.
وی در ادامه افزود: مشکل ما در تبیین مبانی انقلاب برطرف نمی‌شود مگر آنکه ابتدا خود نیروهای انقلاب باور درستی از انقلاب داشته باشند و در گام بعد تبیین درستی برای مردم، نسل بعد و جوانان داشته باشند.
معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم با تاکید بر اینکه برخی از فضاهای سیاسی دوران انتخابات رنگ و بوی انقلاب ندارد تصریح کرد: اگر مبانی انقلاب به درستی برای مروم تبیین نشود عده‌ای در آستانه انقلاب و با تبلیغات عوام فریبانه به جذب آرا می‌پردازند.
وی با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو تصریح کرد: گاهی افراد از هر اتفاقی به اسم مردم و طلب‌حق مردم سوء‌استفاده کرده و از آب گل‌آلود به نفع خود برداشت می‌کنند و بهره می‌گیرند.
آقامیری با تاکید بر اینکه نگاه من معطوف به شخص و دولت خاصی نیست گفت: متاسفانه مردم کسی را که در سخنرانی‌های خود چند بار کلمه ولی‌فقیه را به کار برد انقلابی می‌دانند، در صورتی که همین شخص می‌تواند علیه ولی‌فقیه و نظام  کار کند.
وی با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند انقلاب اسلامی ثمر اراده بشر است در حالی که به گفته امام خمینی(ره) انقلاب ثمره اراده خداوند بود و تفاوت زیادی بین این دو تفکر است.
معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم با اشاره به اینکه بعد از حکومت حضرت علی(ع) انقلاب اسلامی دومین حکومتی بود که به دست شیعیان و با رهبری ولی فقیه اداره می‌شود گفت: ماموریت انقلاب را امام خمینی(ره) انتخاب نکردند که ماموریت ما از جانب خداوند تعیین شده و ادامه راه انبیاست.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور انقلاب جهانی امام زمان(عج) است تصریح کرد: هر قدر نگاه مردم را به انقلاب دقیق‌تر کنیم برخورد مسئولان عمیق‌تر و عملکرد آنها درست‌تر می‌شود اما وظیفه بیداری مردم برعهده کیست؟
آقامیری با بیان فرآیند تحقق انقلاب اسلامی از نگاه رهبری اظهار داشت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی 5 مرحله این فرآیند را تشکیل می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه در دوران انقلاب مردم نه فقط به پهلوی که در برابر همه جریانات استکباری و تفکر آمریکایی ایستادند تصریح کرد: نمی‌توان به زبان مرگ بر آمریکا گفت و در عمل به‌گونه دیگر عمل کرد.
معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم با اشاره به اینکه دعوای ما با آمریکا بر سر انرژی هسته‌ای، جریان موشکی و حقوق‌بشر نیست خاطرنشان کرد: مگر سیمان در راکتور اراک نریختیم و حاصل زحمات جوانانمان را در انرژی هسته‌ای نابود نکردیم چه اتفاقی افتاد؟
مشکل دشمن با اصل نظام مبتنی بر تفکر ضد استکباری است
وی با تاکید بر اینکه مشکل ما با آمریکا بر سر مصادیق نیست افزود: دشمن در فتنه 88 نشان داد که مشکل آنها با اصل نظام مبتنی بر تفکر ضد استکباری است.
آقامیری با انتقاد از نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: سلامت اعتقادی در برخی مسولان فرهنگی نیست و گرنه جشنواره فیلم فجر به تقلید از جشنواره‌های غربی به جشنواره و شوی مد و لباس تبدیل نمی‌شد.
وی با اشاره به حذف فیلم ضد صهیونیستی از جشنواره فیلم فجر گفت: توجه به فیلم و اصل اهداف این جشنواره فراموش شده است.
معاون آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم تصریح کرد: اگر خودروی داخلی ما از کیفیت و امنیت کافی برخوردار است چرا مسئولان ما خود از آن استفاده نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه کشوری که جوانانش توانایی تولید تانک، موشک نقطه زن و غیره را دارند چگونه توان ساخت خودرو با کیفیت را ندارند گفت: ضعف ما نه در داشتن توانایی که در عدم اعتماد به جوانان و نداشتن سلامت و عدالت اقتصادی است.
آقامیری با تاکید بر اینکه مسئولان ما برای تبلیغات انتخاباتی نه چند روز و چند ماه که 4 سال فرصت دارند گفت: مسئول ما باید صلابت اقتصادی داشته باشد نه مفاسد اقتصادی.
 این مراسم با سخنرانی، پخش کلیپ و نماهنگ، تجلیل از تشکل‌های مجری جشنواره “زیر سایه خورشید” و توزیع بسته‌های فرهنگ همراه بود.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*