صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور

دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور

منتشر شده در 24 شهریور 1395
اندازه قلم

دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور

دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور  نوجوانی دوره‌‌ای است که برای رقم زدن آینده هر فرد، نقش حساس و تعیین‌‌کننده‌‌ای دارد 1375/08/06 حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور با ایشان، طی سخنانی از […]



دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور 

نوجوانی دوره‌‌ای است که برای رقم زدن آینده هر فرد، نقش حساس و تعیین‌‌کننده‌‌ای دارد

1375/08/06

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموزان کشور با ایشان، طی سخنانی از شهید حسین فهمیده به عنوان یکی از اسطوره‌‌های به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران نام بردند و جوانان و نوجوانان بسیجی را گنجینه‌‌ای از استعدادهای بی‌‌پایان توصیف کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار اهمیت پرداختن به مسأله بسیج دانش‌‌آموزی را خاطر نشان کردند و فرمودند: نوجوانی دوره‌‌ای است که برای رقم زدن آینده هر فرد، نقش حساس و تعیین‌‌کننده‌‌ای دارد و کسانی که در این مرحله به رشد معنوی، علمی و فکری و کارایی و قوت جسمی برسند، آینده درخشانی را برای خود تضمین خواهند کرد، بنا بر این پرداختن به کار تعلیم و تربیت این قشر از جامعه و بویژه مسأله بسیج که یک امر همه‌‌جانبه مادی و معنوی محسوب می‌‌شود حائز اهمیت بسیار است.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای در بیان معنا و مفهوم بسیج و بسیجی فرمودند: بسیج یک عمل نهادین و رمزی است و بسیجی به کسانی اطلاق می‌‌شود که از متن جامعه برخاسته‌‌اند و آماده شده‌‌اند تا برای شخصیت، عزت و اعتلای کشور و ملت خویش اهتمام کنند. بسیجی کسی است که در برابر یک تجاوز خارجی در نقش مدافع و در خط اول جبهه ظهور می‌‌کند، در عرصه سازندگی به ایفای نقشی که از او انتظار می‌‌رود می‌‌پردازد، در صحنه علم و تحصیل به فراگیری و آموزش روی می‌‌آورد و در هنگام تعلیم دادن، سواد و علم و تخصص و فن و صنعت و هنر را به دیگران می‌‌آموزد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش اسطوره‌‌ها در زندگی ملتها و جوامع انسانی فرمودند: هر کشور و ملتی با آرمانها، اسطوره‌‌ها و نمادهای خود، زندگی می‌‌کند.

امام خمینی (رض) با ابعاد وجودی عظیم خود برای ملت ایران نمونه و اسطوره‌‌ای بر طبق واقعیتها بود. و شهید حسین فهمیده نیز در سطح خود و برای نوجوانان، یکی دیگر از اسطوره‌‌های ملت ایران است که برای همیشه در یادها زنده خواهد ماند.

مقام معظم رهبری به تأثیر تربیت الحادی بر قشر جوان و نوجوانان در بسیاری از کشورهای دنیا اشاره کردند و فرمودند: کشورهای اروپایی در وضعیت کنونی، بدون اختیار، امکان بروز شکوفایی استعدادها را در میان نوجوانان خود از بین می‌‌برند و آنان را به سوی فساد و آلودگیهای اخلاقی و هرزگی سوق می‌‌دهند اما جوانان و نوجوانان ما در لباس بسیج از ارزشها و شخصیت و جوهره وجودی خویش مردانه و باقوت دفاع می‌‌کنند .

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای زنده نگهداشتن یاد نوجوانان بسیجی را حائز اهمیت بسیار دانستند و در پایان سخنانشان ضرورت تجلیل از نوجوانان دانش‌‌آموز که در جبهه‌‌های نبرد حق علیه باطل حماسه‌‌های بزرگ را به وجود آوردند مورد تأکید قرار دادند.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، سردار علیرضا افشار فرمانده نیروی مقاومت بسیج گزارشی را در مورد فعالیتهای انجام شده از سوی ستاد یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌‌آموز کشور ارائه کرد.

در این دیدار مقام معظم رهبری ضمن تشکر از زحمات اعضای ستاد یادواره شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش‌‌آموز، از پدر و مادر محترم دو شهید معظم خانواده فهمیده، شهید حسین فهمیده و برادرش تجلیل کردند.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، سردار سرتیپ افشار، فرمانده نیروی مقاومت بسیج از اهداف و برنامه‌‌های یادواره شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش‌‌آموز گزارشی به استحضار رساند.

دانلود  PDF



   منبع :   KHAMENEI.IR

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*