حجت الاسلام علی دانش

منتشر شده در 19 تیر 1395
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : علی دانش
محل تولد : تهران
سال تولد : 1358
محل سکونت : قم



راه های ارتباطی

شماره تماس محل کار : واحد اعزام موسسه روایت سیره شهدا    37105-025
رایانامه : ravi@iran.ir



تخصص در یادواره ها

پژوهشگر در حوزه مبانی انقلاب اسلامی
شورای علمی معاونت آموزش موسسه روایت سیره شهدا
مدرس تاریخ اسلام و کلام- اندیشه سیاسی اسلام و غرب – انقلاب اسلامی در حوزه و دانشگاه



معرفی عمومی

استاد علی دانش در سال 1358 در تهران چشم به جهان گشود .از سال 85 بصورت جدی در عرصه پژوهش انقلاب اسلامی وارد شدند . ایشان از اساتیدی مانند استاد توکل عابدی ممدوحی بهره ها بردند. ایشان دکتری مذاهب کلامی- تاریخ اسلام دارند و در حال حاضر از سخنرانان فعال یادواره های شهدای سراسر کشور هستند.

 



بیانات حجت الاسلام علی دانش با موضوع باید ها و نباید های یادواره ها و محافل شهدا

گفتگوی حجت الاسلام دانش کارشناس مبانی انقلاب اسلامی با دبیر یادواره ها و محافل شهدا که در موسسه انقلاب اسلامی و در تاریخ ۹۴/۹/۱۲ برگزار شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خیلی خوشحالیم که خدای تبارک و تعالی به ما روزی کرد دل و جان ما را با نام و یاد خودش و ارزشهای الهی پیوند زد و دل ما را مشتاق خودش و اولیای خودش از جمله شهدای عزیز قرار داد .
باید و نباید های یک یادواره انقلابی
در موضوع زنده نگه داشتن یاد شهیدان عزیز و از جمله برگزاری شهدا این تعبیر حضرت آقا که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست ، با این مضمون در ذهن همه ی ما هست .
سوال این است که آیا همه ی کسانی که اقدام می کنند به احیای نام شهدا و ارزش نام و یاد شهیدان از اجر و مقام شهادت که در این کلام ولی تجلی پیدا کرده است بهره مند هستند یا خیر ؟
چگونگی یاد شهدا در یادواره ها
به زبان ساده اگر ما یادواره شهید می گیریم و از شهید صحبت می کنیم به این معناست که الان ما به اجر شهادت رسیدیم این تعبیر حضرت آقا یا مطلق است یا یک شرطی دارد . در جای دیگر ایشان فرمودند :که اگر شهیدان عزیزند که عزیزتریند اگر گرامی اند که گرامی تریند زنده نگه داشتن نام و یاد آنها به زنده نگه داشتن ارزشهای انقلاب و اهداف انقلاب است .
اگر بی توجهی به احیای نام شهیدان شود اگر نگوییم گاهی وقت ها از طریق دشمن بر علیه خودمان استفاده بشود ، حداقل اش این است که ما به آن مقام و منزلت ، به آن پاداش موعودی که به ما وعده دادند نمی رسیم ….ادامه مطلب



 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*