حاج رحیم صارمی

منتشر شده در 19 اسفند 1394
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : رحیم صارمی
محل تولد : تبریز
سال تولد : 1333
محل سکونت : تبریز
سابقه ایثارگری : دارد



راه های ارتباطی

شماره تماس همراه : 09141161655

تلگرام (شماره یا آدرس کانال یا ادمین):  09141161655

محل کار: تبریز – دفتر تاریخ شفاهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی



تخصص در یادواره های شهدا

خاطره گویی و روایتگری یادواره ها و محافل شهدا



معرفی عمومی

حاج رحیم صارمی متولد 1333 در تبریز می باشد.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تبریز گذراند. همزمان با بالا گرفتن راهپیمایی های انقلاب، همراه با مردم تبریز در حرکات انقلابی حضور داشت.

از اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی (8 / 7 / 1359) به میدان نبرد حق علیه باطل شتافت و تا روزهای پایانی جنگ در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس حضور داشت. او که از همرزمان شهیدان باکری و بسیاری از شهدای تبریز خاطرات نابی را در سینه  دارد.

با پایان جنگ و آغاز عملیات جستجوی ابدان پاک شهدا از سال 1369 به تفحص ابدان شهدا مشغول شد و به عنوان مسئول تفحص لشگر 31 عاشورا معرفی شد. همزمان برای زائران معدود کربلای شلمچه و دیگر مناطق عملیاتی به بیان خاطرات پرداخت.

حاج رحیم صارمی در کنارفعالیت های مختلف خود از جبهه کسب علم و دانش غافل نشد و از دانشگاه تبریز موفق به دریافت مدرک کارشناسی جامعه شناسی شد.

ایشان در بسیاری از مناطق و یادمان های راهیان نور روایتگری می کند. خاطرات وی که فرمانده گردان سید الشهدای لشگر 31 عاشورا و مسئول اطلاعات و معاون عملیات این لشگر بوده از عملیات کربلای 4و5 در شلمچه، عملیات رمضان در پاسگاه زید، والفجر مقدماتی و والفجر 1در فکه و شرهانی، خیبر و بدر در طلاییه و والفجر 8 در اروندکنار در ایام راهیان نور شنیدنی است.

ایشان از جمله راویانی است که در یادمان های غرب و شمال غرب نیز فعالیت دارد. وی در سومار به بین خاطرات و تشریح عملیات مسلم ابن عقیل، در بانه به تشریح عملیات بیت المقدس 2و 3 می پردازد. خاطرات وی از آزادسازی تنگه حاجیان و عملیات مطلع الفجر نیز به نوبه خود شنیدنی است.



متون محتوایی

یادش بخیر…

روزهای خوب جنگ برادری،برابری همدلی همزبانی مهربانی اخوت همه ی اینها،باهم آنجا جمع بود دیگر کسی برای دیگری قیافه نمی گرفت وقتی وارد میشدی میدیدی جمعی هست که نمی توانستی بفهمی کدام مهدی باکری است مگر اینکه از قیافه می شناختی فرمانده لشگر می آمد وسط بچه ها می نشست و صحبت میکرد ؛ وقت ندارد آن روزها پول و مسئولیت و مطرح نبود ؛ مال و ریاست مطرح نبود من نشنیدم کسی بگوید فرمانده میگفتند : مسئول مسئول،به دلهای نیروهایش حکومت میکرد ساده و خاکی مثل همه

روایتگر
حاج رحیم صارمی



کلیپ‌های ویدیویی

 

ARVE Error: Invalid URL https://www.yadvareha.ir/wp-content/uploads/2016/07/روایتگری-حاج-رحیم-صارمی-در-فکه.mp4 in mp4

روایتگری در فکه

حجم 4 مگابایت // زمان 00:46

دانلود

ARVE Error: Invalid URL https://www.yadvareha.ir/wp-content/uploads/2016/07/روایتگری-حاج-رحیم-صارمی.mp4 in mp4

روایتگری در فکه 2

حجم 776 کیلوبایت // 00:16

دانلود



 

 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*