صفحه اصلی »
اخبار » نقد و نظر یادواره ها » روح الله ثانی: عجین شدن یادواره‌ها با هیئات مذهبی باعث برگزاری با کیفیت و گره خوردن با اهل بیت(ع) است که ارزش آن را بالا خواهد برد.
منتشر شده در 14 بهمن 1395
اندازه قلم

روح الله ثانی: عجین شدن یادواره‌ها با هیئات مذهبی باعث برگزاری با کیفیت و گره خوردن ...

در گفتگو با برادر ارجمند روح الله ثانی، از کارشناسان برگزاری یادواره ها با دبیر ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدا که در مرکز فرهنگی تبلیغی السابقون قم پیرامون بایدها و نبایدهای برگزاری یادواره ها و آسیبهای آن به نکاتی ارزنده اشاره نمود که در بخش زیر به اختصار می‌خوانید: نبودن امکانات لازم در […]



در گفتگو با برادر ارجمند روح الله ثانی، از کارشناسان برگزاری یادواره ها با دبیر ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدا که در مرکز فرهنگی تبلیغی السابقون قم پیرامون بایدها و نبایدهای برگزاری یادواره ها و آسیبهای آن به نکاتی ارزنده اشاره نمود که در بخش زیر به اختصار می‌خوانید:

نبودن امکانات لازم در یادواره ها : دغدغه اصلی نبود امکانات لازم برای فضاسازی و تبلیغات محیطی … می باشد.
نبود محتوا: نداشتن محتوا در یادوارها برای سخنران و کلا در سیر یادواره از دیگر دغدغه‌های یادواره هاست.
عجین شدن برگزاری یادواره در برنامه های هیئات مذهبی: اگر هیئات مذهبی و حزب اللهی در مسیر یادواره ها فعالیت نمایند بسیاری از یادواره ها فعال ترمی گردند.
یادواره تخصصی نداریم: یادواره هایی که تا کنون گرفته ایم یادواره های تخصصی در زمینه های مختلف نبوده است نبوده است.
یادواره همه قشر پسند نیست : برگزاری یادوارها مربوط به شرکت کردن مستمعین خاصی شده لذا جذب همه اقشار و مشارکت همگانی در برگزاری آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گرفته شود.

نگاه به یادواره باید کیفی باشد: هدفبرگزاری یادواره نباید تنها به صورت کمی باشد لذا باید کیفیت یادواره ها را بالا برد .
تشکیل ستاد یادواره در استان ها: تشکیل یک گروه به عنوان ستاد یادواره ها در استان ها و جمع نمودن انبار پشتیبانی و آرشیو آنها برای مراسمات در استان
ایجاد محتوا: ایجاد محتوا برای سخنران و راوی برای هدفمند شدن یادواره ها
سخنران از لازمه های یادواره هاست: سخنرانی و روایتگری باید حتما در یادوارها باشد که کیفیت آن به نوع ارائه محتوا بستگی دارد.
یادواره‌ها نباید از اهل بیت جدا شوند: یادواره ها باید رنگ و بوی امام حسین(ع) و جانفشانیهای اهل بیت(ع) را داشته باشند و نباید از آن جدا شود.
یادواره برای دوام باید هیئت شود : اگر بخواهیم یادواره برگزار نماییم باید سبک و سیاق هیئت در آن جاری باشد و رشد آن باید با نمادهای امام حسین ع باشد.
برگزار کنندگان یادواره ها باید به صورت یک اجتماع بزرگ شوند : با تشکیل شبکه ها ی یادواره ها نباید برگزار کنندگان کوچک یادواره ها را کوچک شمرد و به مرور حذفشان نمود.
کار یادواره گسترده نشود: یادواره ها باید بصورت کوچک و کم خرج ولی با پوشش زیاد انجام گیرد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*