صفحه اصلی »
اخبار » نقد و نظر یادواره ها » در یادواره ها باید به این برسیم که بتوانیم ذائقه مردم را در فرهنگ عوض کنیم و در نهایت از تولید ملی حمایت کنیم.
منتشر شده در 17 بهمن 1395
اندازه قلم
حجت الاسلام علیجان زاده :

در یادواره ها باید به این برسیم که بتوانیم ذائقه مردم را در فرهنگ عوض کنیم ...

حجه الاسلام والمسلین علیجانزاده، از کارشناسان برگزاری یادواره ها و مدیر جبهه فرهنگی فاطمیون، در جمع مدیران و برگزار کنندگان یادوارها و محافل شهدا که به همت ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدای کشور در استان قم برگزار گردید پیرامون بایدها و نبایدهای یادواره ها و آسیبهای آن اظهار داشت: یادواره شهدا می‌خواهد یاد […]



حجه الاسلام والمسلین علیجانزاده، از کارشناسان برگزاری یادواره ها و مدیر جبهه فرهنگی فاطمیون، در جمع مدیران و برگزار کنندگان یادوارها و محافل شهدا که به همت ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدای کشور در استان قم برگزار گردید پیرامون بایدها و نبایدهای یادواره ها و آسیبهای آن اظهار داشت:

یادواره شهدا می‌خواهد یاد شهدا را به ما یادآوری نماید.

قرار هست در انتهای یادواره ها که مستمع مجلس را ترک می‌کند، بفهمد راه شهید چه بوده است؟ این شهید راه را تا کجا آمده و او باید تا کجا ادامه دهنده راه امام و شهدا باشد؟

در یادواره ها باید به این برسیم که از تولید ملی حمایت کنیم و این یعنی اینکه بتوانیم ذائقه مردم را در فرهنگ عوض کنیم. یادواره باید بمثابه یک آیینه عمل نماید. سیره شهدا را در زندگیهای مردم و در بطن جامعه منعکس کند. باید فرهنگ جهاد و ایثار و از خودگذشتگی در رگهای زندگی مردم جامعه پمپاژ بشود و مردم فرهنگ جهاد و شهادت را بشناسند. در غیر اینصورت یادواره ها هیچ تاثیری ندارند.

صرف برگزاری یادواره ها که در آن استکبار ستیزی نباشد و نخواهد عرق ملی در آن تبلور پیدا کند و ایستادگی و مقاومت در آن آموزش داده نشود بدرد نمی‌خورد.

شهدا یقه مان را خواهند گرفت که بیت المال را هدر دادید!

خدای متعال یقه مان را خواهد گرفت که حق‌الناس را ضایع کردید!

حجه الاسلام علیجانزاده در این نشست یادآور شد :

یادواره شهدل یک عملیات نیست، بلکه زمین عملیات هست! حتی فرهنگ دفاع مقدس هم عملیات نیست بلکه مهمات فرهنگی عملیات فرهنگی است!  

در یان یادواره ها با استفاده از این ابزار قرار هست فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و از خودگذشتگی را در جامعه تسری ببخشیم و این امر زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

ایشان در جهت بهتر برگزار شدن یادواره، خاطر نشان کرد:

نگاه مقطعی به یادواره ها نداشته باشیم و از قبل برای آن برنامه ریزی مدن داشته باشیم و صرفاً برگزاری و اختتامیه و به فراموشی سپردن تا نوبت بعدی!

یکی از مهمترین نکات برگزاری یادوارها جمع آوری مستندات اعم از فیلم و عکس و کلیپ و صوت و تصاویر و … است تا نمونه‌ای باشد برای دیگران تا از آن بهره‌برداری کنند.

نوآوری در اجرا و ابداع در تبلیغات و فضاسازی از اهم جلوه های یادواره هاست که باید به آن توجه خاص کرد.

گرفتار فضاهای کلیشه ای نباشیم، ساختارشکنی کنیم.

هر کدام از ستادهای مردمی برگزاری یادواره ها در استانها و شهرها در کشور یک ستا د جنگهای نامنظم فرهنگی هستند لذا با هم همفکری کنید و آموزه های جهاد و ایثار و شهادت را باهم به اشتراک بگذاریدو یک شبکه راه‌اندازی کنید و از تجربیات یکدیگر استفاده کنید.

برای بعد از برگزاری یادواره ها برنامه ریزی کنید و استمرار فعالیت در این زمین  داشته باشید و ارتباط با مستمع را بعد از برگزاری یادواره ازدست ندهید.

در کیفی سازی مبتنی بر اصول پایبند باشید و از کمی سازی برحذر باشید لذا سعی بر این باشد تا محتوای ارائه شده در یادواره ها از لحاظ کیفی و مستندات دارای اصول اولیه لازم باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته  

 

 

 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*