حجت الاسلام سید حسین مومنی

منتشر شده در 20 اسفند 1394
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : سید حسین مومنی

محل تولد : تهران
سال تولد : 1352
محل سکونت : قم



راه های ارتباطی

جهت چگونگی دعوت از استاد مومنی  : برای حضور در جلسات به اطلاع می رسانیم که نحوه دعوت از ایشان فقط به صورت حضوری پس از جلسات ایشان می باشد

سایت : shafiehmahshar.ir

وب: http://seyyedhosseinmomeni.blogfa.com/

کانال رسمی استاد مومنی
شفیعه ی محشر رسانه نشر آثار حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

تلگرام (شماره یا آدرس کانال یا ادمین): shafiehmahsharr@



تخصص در یادواره های شهدا

عموم یادواره ها و محافل شهدا



معرفی عمومی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی  متولد ۱۳۵۲ هستم؛ محل تولدم تهران، محله شتر داران، در بازار سید اسماعیل است و پس از چند سالی که در تهران حضور داشتم به قم آمدم و در این شهر رشد یافتم.

البته ریشه و اصالت پدری ام به زنجان روستای خویین، بر می گردد؛ ولی از طرف مادری، تهرانی هستیم؛ جد پدری بنده هم روحانی و از سادات شریف بودند، بنده ایشان را درک نکردم چون در روز تاسوعا رحلت کردند و بنده نیز در سالگرد ایشان به دنیا آمدم.

پدر بزرگم از ملازمان آیت الله نجفی بود و همگان او را را به عنوان عالمی صاحب نفس می شناختند، با اینکه ایشان را درک نکردم، ولی با حضور در مقبره او با این بزرگوار ارتباط دارم و از این طریق نیز شخصیت وارسته و عجیب او را درک می کنم.

از سال ۱۳۶۵ وارد حوزه های علمیه شدم؛ تحصیلات بنده در آن زمان، مقطع سیکل بود که از آن به بعد، وارد حوزه شده و تحصیلات خود را در علوم حوزوی ادامه دادم.

در دوران مدرسه نیز انس خاصی با جلسات اخلاق داشتم، در مدرسه از درس اخلاق آیت الله عراقچی همدانی استفاده کردم و پس از آن، درصبح های پنجشنبه در درس آیت الله شب زنده دارد شرکت می کردم و در شب های جمعه نیز در مسجد اعظم و سپس در مدرسه آیت الله گلپایگانی در درس آیت الله العظمی مظاهری شرکت می کردم و از فیض حضور و دروس ایشان بهره مند می شدم؛ در ماه های رمضان نیز از فیض درس و افاضات آیت الله میانجی بهره مند شدم.

در عرصه تحصیلی نیز در دروس سطح از اساتیدی که مدیون آنها هستم، می توان از آیت الله وجدانی فخر نام برد، ایشان نقش بسیاری در رشد معنوی بنده داشت، زیرا وی نسبت به روضه حضرت سیدالشهدا(ع)، عشق زاید الوصفی داشت.

اما در عرصه علمی باید از سه استاد نام ببرم که نقش بسیار موثری در ایجاد شوق و ذوق درسی در من داشتند و باعث شدند نشاط علمی خاصی در من ایجاد شود؛ آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله محمدی خراسانی و آیت الله آقا محسن دوزدوزانی، کل رسایل، مکاسب و کفایه را نزد آنها تلمذ کردم، ایشان از اساتیدی بودند که نقش مهمی در بالندگی علمی من داشته و در این زمینه نیز خود را مدیون آنها می دانم.

این سه استاد خارج از فضای استاد و شاگردی نیز نقش مهمی در تربیت شاگردان داشتند و خارج از درس نیز نکات بسیاری به طلاب عرضه می کردند که البته این شیوه اصلی تدریس در حوزه است؛در سطح خارج نیز مدتی خدمت آیت الله محمدی خراسانی در درس خارج اصول شرکت کردم و مدت زمانی نیز از درس  آیت الله العظمی وحید خراسانی و آیت الله هاشمی شاهرودی بهره گرفتم.

دوره تدریس بنده نیز از سال سوم طلبگی آغاز شد. پس از فراگیری دروس ابتدایی در مدرسه کرمانی ها، مشغول تدریس شدم؛  پس از آن در مدارس مختلفی از جمله مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)، آیت الله صدوقی، ولی عصر(عج) حاجی آباد، مدرسه رسالت تدریس کردم و هم اینک در سطح عالی، درس رسایل و مکاسب را در مدرسه آیت الله العظمی بروجردی تدریس می کنم.

والد بنده از دیر باز در عرصه منبر حضور داشت، ولی لذت منبر را پای منبر استاد انصاریان درک کردم؛ در محله ای که زادگاه ما در تهران بود در حسینه و پای مبنر و دعای کمیل ایشان بزرگ شدم، از قدیم نیز انسی خاص با نوارهای ایشان داشتم؛ در حقیقت بنده علاقه خاص و عجیبی به سخنرانی  استاد انصاریان و مرحوم کافی داشتم و ذوق و شوق عجیب و رغبت خاص نسبت به حضور در مجالس و گوش دادن به سخنرانی این دو بزرگوار داشتم؛ امکان نداشت در بازار نواری از ایشان باشد و من آن را تهیه نکرده و بارها آن را گوش ندهم؛ هرجا نیز استاد انصاریان در قم و تهران سخنرانی داشتند حضور می یافتم.

در سخنرانی هم سعی کرده ام با بهره گیری از دروسی که در این سالها فرا گرفتم، شیوه خاص خود را داشته باشم؛ با اینکه لحن سخنرانی بنده کمی شبیه استاد انصاریان است ولی نوع ورود و بیان مطالب و استفاده از مطالب و روضه و…شیوه ابداعی است که جمع بین سخنرانی های مختلف است.



کلیپ‌های ویدیویی

 

ARVE Error: Invalid URL https://www.yadvareha.ir/wp-content/uploads/2016/07/علی-گندابی-سید-حسین-مومنی.mp4 in mp4

علی گندابی

حجم 6 مگابایت // زمان 04:46

دانلود

ARVE Error: Invalid URL https://www.yadvareha.ir/wp-content/uploads/2016/05/شب-شیدایی-سخنرانی-سید-حسین-مومنی.mp4 in mp4

سلسله نشست‌های شب شیدایی 92

حجم 29 مگابایت // زمام 07:51

دانلود

ARVE Error: Invalid URL https://www.yadvareha.ir/wp-content/uploads/2016/07/شهیدان-قیاسوند-قیصری-سید-حسین-مومنی.mp4 in mp4

شهیدان قیاسوند قیصری

حجم 9 مگابایت // زمان 02:21

دانلود

ARVE Error: Invalid URL https://www.yadvareha.ir/wp-content/uploads/2016/07/شهیدان-فاطمی-سید-حسین-مومنی.mp4 in mp4

شهیدان فاطمی

حجم 5 مگابایت // زمان 04:30

دانلود

   

 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*