صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » پیام آیت الله جوادی آملی به همایش ملی 15 خرداد ورامین
منتشر شده در 12 خرداد 1397
اندازه قلم

پیام آیت الله جوادی آملی به همایش ملی 15 خرداد ورامین

تهران – ایرنا – آیت الله جوادی آملی با ارسال پیامی به همایش ملی 15 خرداد، از برگزاری این همایش به عنوان عامل زنده نگاه داشتن ارزش های اسلامی یاد کرد. چهار‌شنبه 09 خرداد 1397 به گزارش ایرنا ، همایش ملی 15 خرداد ورامین با عنوان پیشگامان نهضت روز چهارشنبه در سالن همایش های دانشکده کشاورزی ورامین با قرائت پیام آیت الله عبدالله جوادی آملی برگزار شد.در بخشی از […]



تهران – ایرنا – آیت الله جوادی آملی با ارسال پیامی به همایش ملی 15 خرداد، از برگزاری این همایش به عنوان عامل زنده نگاه داشتن ارزش های اسلامی یاد کرد.
چهار‌شنبه 09 خرداد 1397

به گزارش ایرنا ، همایش ملی 15 خرداد ورامین با عنوان پیشگامان نهضت روز چهارشنبه در سالن همایش های دانشکده کشاورزی ورامین با قرائت پیام آیت الله عبدالله جوادی آملی برگزار شد.
در بخشی از متن این پیام آمده است: این سرزمین، سرزمین علم و دین بوده و هست، بزرگانی از این منطقه برخاستند که نه تنها در آن حوزه و آن منطقه فضای دین را روشن کردند بلکه فضای بسیاری از مناطق دیگر را هم روشن نگه داشتند. یکی از مردان نام آور ورامین،قطب الدین رازی است صاحب محاکمات، که شهیداول با همه قداست معنوی و نبوغ علمی، فلسفه اسلامی را در دمشق در محضر همین قطب الدین رازی ورامینی فرا گرفت. قطب الدین رازی ورامینی آنقدر سطح بالای فلسفه و حکمت الهی را دارا بود که به خود اجازه داد داور بین دو شخصیت جهان بنام اسلام، یکی خواجه طوسی و فخر رازی قرار گیرد و این داوری هم از آن روز تا کنون مقبول جوامع علمی شد. 
« 15خرداد را مردم ورامین به نام خود ثبت کرده اند ولی 15خرداد به واسطه 12محرم در تاریخ ثبت شده است چون از روزهای عادی کاری ساخته نیست.15خرداد سال 42 مصادف با 12محرم بود و همه مردم مخصوصا بزرگواران ورامین از حسینیه ها و از مراسم سوگ و ماتم حسینی همانانی که طعم تلخ ظلم اموی و طعم شیرین عدل مداری و ستم ستیزی بنی هاشم را چشیده و مبارزات دودمان علوی علیه اموی و سفیانی را دیده بودند با همان منش شیعه گری تشیّع نابشان در برابر بیگانه ایستادند و شهدای فراوانی دادند، آنان ازدشمن نهراسیدند ، دشمن را به عقب راندند و 15خرداد را به نام خود ثبت دادند». 
بخش دیگری از این پیام حاکیست: در نهضت سالار شهیدان جز توحید چیز دیگری نبود و عصارۀ آن در مردان بزرگ ورامین جلوه کرده است.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*