صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » سردار پورجمشیدیان : کنگره شهدای اطلاعات سال 97 برگزار می‌شود
منتشر شده در 12 خرداد 1397
اندازه قلم

سردار پورجمشیدیان : کنگره شهدای اطلاعات سال 97 برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: کنگره شهدای اطلاعات سپاه در 3 ماهه اول سال 97 برگزار می‌شود.  به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه درباره برگزاری کنگره شهدای اطلاعات، اظهار داشت: کنگره که در دستور کار نیروی زمینی قرار گرفته است و بنا داریم در […]



معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: کنگره شهدای اطلاعات سپاه در 3 ماهه اول سال 97 برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه درباره برگزاری کنگره شهدای اطلاعات، اظهار داشت: کنگره که در دستور کار نیروی زمینی قرار گرفته است و بنا داریم در سه ماهه اول سال 1397 برگزار کنیم؛ این برنامه ماحصل برنامه‌هایی است که طی حدود سه سال در قالب 10 یادواره در سراسر کشور برگزار شده و بوسیله این یادواره‌ها شهدای مظلوم اطلاعات به ملت بزرگ ایران معرفی شده‌اند. 
وی در خصوص اهداف برگزاری این کنگره عنوان داشت: ما با هدف تبیین تاریخ دفاع مقدس و نقشی که رزمندگان و ملت بزرگ ما در این مقطع حساس از تاریخ داشتند و نیز احیاء فرهنگ غنی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این کنگره‌ها را برگزار می‌کنیم؛ بر این اساس از سال 1394 تاکنون 10 یادواره در کل کشور به صورت قرارگاهی برگزار شده که هرکدام از این یادواره‌ها آثار و برکات فراوانی برجای گذاشته است. 

سردار پورجمشیدیان در خصوص دستاورد‌های یادواره‌های برگزار شده نیز اظهار داشت: در این یادواره‌ها از 155 جلد کتاب زندگینامه شهدای اطلاعات رونمایی و به معرفی بیش از 3 هزار شهید اطلاعات پرداخته شده است. همچنین از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای اطلاعات نامگذاری سه مورد از اماکن و میادین مهم و ساخت شش بنای یادمان به نام شهدای اطلاعات و نیز نصب 10 تندیس از شهدای ملی و شاخص در برخی از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها بوده است. 

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم یک جمع‌بندی از یادواره‌های گذشته داشته باشیم مهم‌ترین اقداماتی که انجام شده شامل معرفی شهدای ملی و شاخص اطلاعات، چاپ کتاب‌های ارزشمند از شهدای شاخص اطلاعات، جذب و حضور پرشور نخبگان در یادواره‌های شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، انتشار 10 جلد نشریه «فانوس معبر» برای شهدای اطلاعات در سطح وسیع و … بوده است. 

سردار پورجمشیدیان درباره مهم‌ترین برنامه‌های کنگره شهدای اطلاعات اظهار داشت: ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس، دعوت از خانواده شهدای اطلاعات، دعوت از پیشکسوتان اطلاعات دوران دفاع مقدس، حضور مقامات لشکری و کشوری در این کنگره و … از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کنگره شهدای اطلاعات خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای اطلاعات، اظهار داشت: ما برای کنگره شهدای اطلاعات برنامه‌های مهم و ماندگاری در دستور کار داریم که تهیه مستندات و فیلم‌های فاخر، رونمایی از کتاب‌هایی در خصوص شهدای شاخص و شهدای ملی و برگزاری شب شعر و فراخوان ملی آثار شهدای اطلاعات از جمله این مجموعه برنامه‌هاست. 

وی در ادامه بیان داشت: ما بنا داریم برنامه‌های کنگره را با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف ملت از جمله دانشگاهیان، مسئولین لشکری و کشوری به مدت حداقل یک هفته برگزار کنیم. 

وی درباره نقش یگان‌های اطلاعات-عملیات در دوران دفاع مقدس هم عنوان داشت: امروز هیچ کاری بدون اطلاعات انجام نمی‌شود و اگر بدون اطلاعات برای انجام یک عملیات اقدام کنیم؛ شکست خواهیم خورد. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه افزود: باید در ابعاد مختلف برای انجام یک کار، اطلاعات کافی داشته باشیم و در حوزه نظامی نیز داشتن اطلاعات بسیار مهم است؛ چرا که شناخت از استعداد دشمن و ظرفیت نیرو‌های خودی، و توانایی‌های آن‌ها در پیروزی جنگی بسیار مهم و تاثیر گذار است. 

وی اضافه کرد: در طول دوران دفاع مقدس بیشترین نیاز نیروها، نیاز اطلاعاتی بود؛ به همین جهت زبده‌ترین نیرو‌ها وارد یگان‌های اطلاعات می‌شدند، چون احتیاج به داشتن اطلاعات از دشمن در شرایطی که در جنگ عامل نیروی انسانی تاثیر گذار است، ضروری بود. 

سردار پورجمشیدیان درباره زمان برگزاری کنگره شهدای اطلاعات و میهمانان مدعو این برنامه هم گفت: کنگره شهدای اطلاعات در 3 ماهه اول سال 97 برگزار می‌شود و همه تلاش ما در مجموعه نیروی زمینی سپاه این است که کنگره در بازه زمانی مذکور انجام شود همچنین سخنران اصلی مراسم یکی از سران قوا خواهد بود و در کنار آن فرماندهان نظامی و مسئولین لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا، عموم مردم شهید پرور ایران اسلامی حضور خواهند یافت. 

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حساسیتی که این کنگره دارد، پیگیر ملاقات با فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) هستیم، یادآور شد: با محبتی که ایشان به شهدا داشته‌اند به یاری خدا این اتفاق خواهد افتاد. 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه سپس افزود: ما در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مظلومیت‌هایی داشتیم و یک قشری که بیشترین هزینه را در خصوص دفاع مقدس داشتند، کمتر مطرح شدند بر این اساس هرچند رزمندگان اطلاعات در گمنامی قرار دارند؛ اما می‌توان بسیاری از اقدامات آن‌ها در دوران دفاع مقدس را با هدف تبیین بیشتر آثارشان معرفی کنیم، چون رزمندگان اطلاعات مثال خوبی برای ارتباط نسل جوان و نسل کنونی هستند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره اقدامات انجام شده در یادواره‌های ده‌گانه نیروی زمینی سپاه، گفت: تاکنون 10 یادواره با مسئولیت قرارگاه‌های 10 گانه برگزار شده و بیش از 3 هزار شهید اطلاعات معرفی و زندگی جهادی آن‌ها بررسی شده که این عزیزان به صورت قابل قبولی به مردم معرفی شدند. 

سردار پورجمشیدیان افزود: برای آنکه کار ما تاثیر بیشتری داشته باشد باید اقدامات ریشه‌ای و تاثیر گذار را در دستور کار قرار دهیم. البته برگزاری جلسات مقطعی خوب است؛ اما باید در کنار آن یکسری اقدامات اساسی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان اطلاعات انجام دهیم. 

وی یادآور شد: به همین دلیل تهیه مستند و فیلم، ثبت لحظات زندگی شهدای اطلاعات در قالب فیلم و عکس، انتقال فرهنگ ایثارگری رزمندگان اطلاعات به نسل جوان و ارتباط با دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و آموزش و پرورش را در دستور کار داریم. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نسل جوان امروز به دنبال گمشده‌ای است و باید این گمشده را بتوانیم معرفی کنیم، تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که باید پیگیری کنیم این است که آثار کوتاه و تاثیر‌گذار در فضای مجازی تولید کنیم؛ باید نقاط حساس را معرفی کنیم و خود را منحصر به یک رسانه نکنیم از این‌روی باید از رسانه ملی، شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*