صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » امیر پوردستان: تبعیت از مقام معظم رهبری راه سعادت است/ نیروهای مسلح غافلگیر نخواهند شد
منتشر شده در 14 بهمن 1396
اندازه قلم

امیر پوردستان: تبعیت از مقام معظم رهبری راه سعادت است/ نیروهای مسلح غافلگیر نخواهند شد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راه سعادت، تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ وحدت و انسجام است. امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه جمعه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به یاران امام حسین(ع) اظهار کرد: گرچه که تعداد […]



رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راه سعادت، تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ وحدت و انسجام است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه جمعه در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به یاران امام حسین(ع) اظهار کرد: گرچه که تعداد یاران این امام معصوم از دشمنان امام حسین(ع) کمتر بود، اما یاران امام حسین(ع) در مقابل وعده‌های دنیا، امام خودشان را ترک نکردند.

وی ادامه داد: یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا برای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، کسانی که می‌خواهند در صفوف یاران امام زمان(عج) باشند، باید از یاران امام حسین(ع) الگو بگیرند، نباید هیچ عاملی در اراده این افراد تاثیر بگذارد، ملت بزرگ ایران اسلامی این مساله را با تمام وجود خود درک کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: آن زمانی که ارتش صدام به کشورمان حمله کرد، ملت ایران به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و از دین خود تا پای جان حفاظت کردند، در ابتدای جنگ تحمیلی، شرایط ویژه ای بر جبهه‌های جنگ حاکم بود، در آن دوران استکبار جهانی، کشورمان را تحریم کرده بود و اجازه نمی‌داد که هیچ امکاناتی به ایران برسد.

پوردستان با اشاره به شرایط ابتدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: در آن دوران گروهک‌های ضدانقلاب در غرب کشور فعال بودند و گروه‌های تروریستی همچون منافقین در داخل کشور ترور انجام می‌دادند، در ابتدای جنگ تحمیلی، بلوک شرق و بلوک غرب از صدام حمایت می‌کردند و این مساله در تاریخ معاصر بی سابقه بود.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی رژیم‌های مرتجع عربی از صدام حمایت می‌کردند، اما ملت ایران در آن زمان با فداکاری توانست به اهداف خود برسد و تودهنی محکمی به استکبار زد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از مراکز مطالعات آمریکا پس از فروپاشی شوروی در گزارشی اعلام کرد که گرچه قطب شرق از بین رفته، اما قطب جدیدی در جهان اسلام در حال شکل گیری است.

پوردستان با اشاره به تاسیس مدارس وهابیت در جهان اظهار کرد: تاسیس این مدارس در راستای استراتژی استکبار برای مقابله با شکل‌گیری قطب قدرت در جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: آمریکا به بهانه حادثه 11 سپتامبر به غرب آسیا لشکرکشی کرد، هدف این لشکرکشی مقابله با جمهوری اسلامی ایران بود، در زمان حمله آمریکا به افغانستان، به اندازه ای این کشور نیرو و تجهیزات به منطقه آورد که مشخص بود قصدش حمله نظامی به ایران است، اما وجود رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح آماده و ملت ولایتمدار موجب شد که آمریکا نتواند نقشه خود برای حمله به ایران عملی کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: راهبرد جدید آمریکا، استفاده از جنگ ترکیبی است، ویژگی این نوع از جنگ استفاده از اهرم‌های مختلفی همچون گروه‌های تکفیری است، عناصر این گروه‌ها، افراد تربیت شده در مدارس وهابیت در سراسر جهان هستند و گروه‌های تکفیری می‌خواستند که کشورمان را هم درگیر کنند.

پوردستان با اشاره به نقشه داعش برای حمله به ایران اظهار کرد: در سال 93 عناصر داعش در زمان کوتاهی خودشان را از غرب عراق به شرق این کشور و در نزدیکی شهرهای ایران همچون قصرشیرین رساندند ولی آمادگی نیروهای مسلح کشورمان مانع از این شد که داعش وارد ایران شود.

وی ادامه داد: هدف آمریکا در طرح خاورمیانه بزرگ این بود که کشورهای منطقه را تجزیه کند و هر کدام از این کشورها چند قسمت شوند ولی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نمونه وحدت و همدلی را در جهان اسلام در نبردهای جوانان مسلمان در عراق و سوریه مشاهده کردیم، این جوانان با اقتدا به اهل‌بیت(ع) وارد عرصه جهاد و شهادت شدند و نگذاشتند که دشمن به اهدافش برسد.

پوردستان برنامه کنونی دشمن را جنگ نرم دانست و تصریح کرد: تمام دولتمردان، نیروهای مسلح و والدین باید مراقب این جنگ باشند، دشمنان هزینه‌های زیادی را در زمینه جنگ نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی یکی از راهبردهای دشمن است، آمریکا در دوره‌های مختلف، تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: راه سعادت، تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ وحدت و انسجام است و نمونه ای از وحدت ملت ایران را در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم.

پوردستان با اشاره به ضرورت ادامه راه شهدا اظهار کرد: اکنون پرچم شهدا در دست جوانان است، آن‌ها باید دشمنان داخلی و خارجی را بشناسند، ملت ایران در عرصه‌های مختلف نشان دادند که ملت وفادار و فداکاری هستند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح وضعیت مرزها و منطقه را رصد و متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد می‌کنند، تمام اتفاقات در پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه توسط نیروهای مسلح ایران رصد می‌شود و این اتفاقات توسط کارشناسان نظامی کشورمان تحلیل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروهای مسلح ایران، غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمنی به دنبال حمله به ایران باشد، با پاسخ غافلگیرکننده کشورمان مواجه خواهد شد، ایران کشور تجاوزگری نیست، اما در برابر تجاوزگران کوتاه نخواهیم آمد و پاسخ نیروهای مسلح کشورمان به هر گونه تجاوز نظامی، محکم خواهد بود و راهبرد نظامی ایران، دفاعی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از خداوند بخواهیم که توفیق ادامه راه شهدای مدافع حرم را به ما بدهد.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*