صفحه اصلی »
اخبار » بهمن کهن: با وجود یک کار مشارکتی قوی و متقن خلاقیت پیش می‌آیدو کارهای جدیدی شکل می گیرد
» اخبار » نقد و نظر یادواره ها » بهمن کهن: با وجود یک کار مشارکتی قوی و متقن خلاقیت پیش می‌آیدو کارهای جدیدی شکل می گیرد

بهمن کهن: با وجود یک کار مشارکتی قوی و متقن خلاقیت پیش می‌آیدو کارهای جدیدی شکل می گیرد

منتشر شده در 23 آذر 1395
اندازه قلم

در نشستی که به همت دبیرخانه ستاد مردمی یادواره ها و محافل شهدا کشور در شهر مقدس قم با حضور دبیران و فعالان برگزاری یادواره ها در استانها و شهرستانها برگزار گردید؛ جناب آقای بهمن کهن ، جانشین شبکه ملی وارثون (شبکه مردمی فعالین جهاد و شهادت کشور) ضمن خوش آمدگویی و تشکر از شرکت مدعوین دراین نشست، عنوان نمود :

نکته اساسی در برگزاری این قبیل نشستها از سوی این دبیرخانه، عدم وجود سازماندهی منظم و منسجم همین محیطهای مردمی است که بخش عمده آنها برگزاری یادواره هاست.

کهن با اشاره به وظیفه این دبیرخانه خاطر نشان کرد :

وظیفه اصلی این دبیرخانه بررسی دغدغه های مطرح شده دراین نشست می‌باشد؛که باید تک تک آنها در این جلسات مورد بحث و کارشناسی قرار داده و برای هرکدام به تناسب راهکاری مناسب و در خور شان پیشنهاد نمود که در واقع حلقه مفقوده هم همین است. خیلی از ما این آسیبهارو می‌شناسیم و می‌بینیم منتهی برای رفع و حصر آن هرکدام یک تنه به خط میزنیم و این یکی از کارهای است که باید به صورت تعاملی انجام و حل شود.

وی با اشاره به انجام کار جمعی خطاب به حضار گفت :

باید پشت هر برنامه کلان ، یک سازماندهی قوی باشد. یک تیم و جمعی از دوستان که با تجربه هم هستند کنار هم بنشینند؛ یک حرکت جمعی شکل بگیرد، عقاید و نظرات روی هم گذاشته شود و چکش کاری شود. 

باید هنرمندان، مداحان، قاریان و مجریان و سخنرانان و راویان و … دورهم جمع بشوند ، در اینصورت یک کار قوی انجام میشود. باید نظرات آنها را هم بدانیم و بعد با یک توان مضاعف و یک کار متقن انشالله کاررا پیش ببریم.

وی در خصوص فعالیت های مشارکتی و جبهه ای اذعان داشتند :

بواسطه یک کار مشارکتی قوی و متقن خلاقیت پیش می‌آیدو کارهای جدیدی شکل می گیرد و از یکسان سازی که در حال حاضر دارد صورت می گیرد و بعضا خستگیهایی نیز به همراه دارد و کم و کاستیهایی هم در کار هست باید جلوگیری نماییم . لذا تمام دغدغه دوستان هم این هست که این جمع شکل بگیرد و بنشینند و یک جمع ثابت ایجاد بشود که در آن متخصصین برگزاری یادواره ها گردهم آمده و با نگاه مجموعه های مردمی این تیم شکل گرفته و آماده برگزاری یادواره ها شویم.

وی در پایان سخنان خود با توجه به مردمی بودن ستاد یادواره ها و محافل شهدا گفت :

بعد از تشکیل تیم تخصصی برگزاری یادواره که خود متشکل از تیمهای متعددی در برنامه های مختلف برگزاری اعم از شعرا ، هنرمندان و سخنرانان و راویان و … هستند میتوانند با تمام قوا به ارگانها و سازمانها و نهادهای دولتی و بنیادی مراجعه نموده و خودشان را معرفی کنند که دارای چه قابلیت ها و توانمندیهایی در زمینه برگزاری یادوارها هستند و قادر خواهند بود الگوهای جدیدی را در برگزاری یادواره ها طراحی کنند و در واقع یک فرهنگ سازی شده و ارائه الگو به مجموعه های دولتی و غر دولتی بشود و انشالله بتوانیم با مدد از شهدا یک سازماندهی کلان و گسترده ای را در این زمینه انجام بدهیم.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. مجتبی می گوید:

    سلام
    خدا قوت
    از این گونه فعالیتهای شهدایی که کاملا کاربردی هم هستند خوشحالم