صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » شهدای مدافع حرم معادلات سیاسی جهان را تغییر دادند

شهدای مدافع حرم معادلات سیاسی جهان را تغییر دادند

منتشر شده در 16 آذر 1395
اندازه قلم

شهدای مدافع حرم معادلات سیاسی جهان را تغییر دادند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی روز دوشنبه در یادواره شهید مدافع حرم   در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود:جوانان ایران اسلامی منشا تحولات بزرگی در جهان معاصر بوده اند.وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نقش تعیین کننده ای در تغییر معادلات سیاسی و برنامه ریزی نظام سلطه دارند افزود:توطئه […]



به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی روز دوشنبه در یادواره شهید مدافع حرم

 

در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود:جوانان ایران اسلامی منشا تحولات بزرگی در جهان معاصر بوده اند.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نقش تعیین کننده ای در تغییر معادلات سیاسی و برنامه ریزی نظام سلطه دارند افزود:توطئه تشکیل داعش و شکل گیری این تروریست های جنایتکار تنها بخشی از اهداف صهیونیست بوده که با محاسبات دقیق طراحی شده اما با وجود تجهیز آنها به پیشرفته ترین اسلحه ها محکوم به شکست و فنا می باشند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان با تاکید بر اینکه کار بزرگ شهدای مدافع حرم را تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد گفت:شهدای مدافع حرم قهرمانانی هستند که نتیجه 120 سفر رسمی مقامات آمریکایی را به باد دادند و امروز جز نفرت ، بغض و کینه در دلهای آزادگان جهان نسبت به تروریست های تکفیری وجود ندارد.
وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید ابوالقاسمی گفت:این شهید والا مقام همانند دیگر شهدای ایران اسلامی نشان افتخاری بر پیشانی ملت ایران است که زمان و راه را گم نکردند و جان خود را خالصانه تقدیم دین کردند.
حجت الاسلام شفیعی افزود:شام حرم مدعیان راست گویی است که امروزه به محبوب ترین افراد در چشم مردم سوریه تبدیل شده اند چرا که مدافعان حرم باعث شدند آمریکا نتوانند تصمیم گیرنده برای سایر کشورها باشد.
وی گفت:در حال حاضر ایمان به مصاف ابزار و ادوات جنگی رفته و اگر این غیرت شهدای مدافع حرم در گذشته نیز وجود داشت بسیاری از اتفاقات بد نمی افتاد.
سردار احمد دانش پژوه فرمانده قرارگاه کربلا نیز در این یادواره گفت:برخی افراد این سوال را در ذهن دارند که چرا باید بابت جنگ در عراق و سوریه این همه هزینه پرداخت شود و جوانان بسیاری از دست بروند که باید گفت به خاطر برقراری امنیت در کشور و حفاظت از حرم ائمه اطهار(ع) این هزینه ها لازم است .
وی شهدای مدافع حرم را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و گفت: دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) اولویت مدافعان حرم است.
فرمانده قرارگاه کربلا گفت:اگر امروز در کشورمان امنیت حاکم است به خاطر جان فشانی شهدای عزیزمان در سوریه و عراق است و اگر هزینه ای از این بابت بر دوش کشور می افتد ارزش دین را دارد.
سیدحسین ابوالقاسمی پدر شهید ابوالقاسمی نیز در سخنانی به دانشجویان توصیه کرد ضمن رعایت تقوای الهی با انگیزه تحصیل کنند و خدمت به خلق را در صدر برنامه های خود داشته باشند.
ترسیم چهره شهید سید مجتبی ابوالقاسمی توسط هنرمند دزفولی مرتضی خدادادی از حاشیه های این یادواره بود.
در این یادواره همچنین ضمن تقدیر از خانواده شهید ابوالقاسمی،دانشگاه جندی شاپور دزفول هزینه سفر خانواده این شهید به مشهد مقدس را تقبل کرد.
قرائت دلنوشته علی موجودی ،پخش کلیپ و مرثیه سرایی از سوی صادق آهنگران مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این یادواره بود.



آلبوم تصاویر

 


منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*