صفحه اصلی »
اخبار » مجتبی علی نسب: برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره های شهدا، باید مرکز پشتیبانی منطقه ای و استانی ایجاد کنیم.
» اخبار » نقد و نظر یادواره ها » مجتبی علی نسب: برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره های شهدا، باید مرکز پشتیبانی منطقه ای و استانی ایجاد کنیم.

مجتبی علی نسب: برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره های شهدا، باید مرکز پشتیبانی منطقه ای و استانی ایجاد کنیم.

منتشر شده در 01 مهر 1395
اندازه قلم

 مجتبی علی نسب مدیر بنیاد فرهنگی مردمی راه شهید بابل، در نشستی که با حضور تنی چند از مدیران مراکز و موسسات مردم نهاد فعال در عرصه برپایی محافل  شهدا در شهر مقدس قم برگزار شده بود، در اظهارات خود گفت : مهمترین مسئله در برگزاری یادواره های شهدا، داشتن محتوا و خوراک فکری برای مخاطب است و جهت پربار شدن محتوای محافل شهدا باید کوشا بود.

آقای علی نسب به عنوان یکی از فعالان برگزاری محافل شهدا در استان مازندران؛ دست یابی به معارف دفاع مقدس را چنین دانست : باید یادواره‌های شهدا، راهی برای شناخت شهدا و راه شهدا باشد نه صرفا راهی برای معرفی مسئولان استانی و مانورهای سیاسی.

وی در ادامه افزود : باید همرزمان شهدا که روزگاری با ایشان همنشین بوده و و با آنها زیسته اند را شناخت، به یادواره های شهدا دعوت کرد، تا از سبک زندگی شهدا، برای مخاطبین صحبت کنند واز خاطرات زندگی با آنان یاد کنند و مشی فکری شهدا، بدون تحریف، نسل به نسل و سینه به سینه انتقال داده شود.

وی با اشاره به نحوه و تهیه محتوای برگزاری یادواره ها مبتنی بر؛ استفاده از جانبازان و ایثارگران بومی هر شهر در برگزاری یادواره ها و محافل شهدا، چنین گفت : باید در هر منطقه یا استان، یک مرکز پشتیبانی از یادوارها و محافل شهدا تشکیل شود؛ و این مرکز در یاری رساندن به برگزار کنندگان محافل شهدا از جمیع جهات؛ اعم از، حمایتهای مادی و معنوی شامل: ارتباطات و هماهنگی‌های لازم برای زمان و مکان اجرای مراسم ها، تهیه و دسترسی به انواع تجهیزات و امکانات برگزاری و تبلیغات، تشکیل گروههای خادمین شهدا و تامین منابع نیروی انسانی و … را دارا باشد؛ تا برگزار کنندگان محافل شهدا، متحمل هزینه های مضاعف و اضافی نشوند. این مرکز باید اتاق فکر خوبی برای متولیان محافل شهدا باشد.

  وی در تشریح وظائف مرکز پشتیبانی محافل شهدا در استانها چنین گفت : مشکلاتی سر راه برگزاری مراسمات شهدا وجود دارد که نیازمند ارتباط خوب با نهادها و ارگانهای دست‌اندرکار و حامی این گونه مراسم ها است که این مرکز پشتیبانی با شناخت راهکارها می تواند مفید فایده باشد.

مدیر بنیاد فرهنگی مردمی راه شهید مازندران تأکید کرد : وجود یک شبکه محتوایی  و اتاق فکر منطقه ای در جهت رشد محتوایی محافل شهدا برای متولیان این عرصه، یک نیاز اساسی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.      

شایان ذکر است، نشست هم اندیشی گروه های فعال در عرصه محافل شهدا به دعوت دبیرخانه گروه تخصصی یادواره ها و محافل شهدا وابسته به مرکز فرهنگی مذهبی السابقون در شهر مقدس قم، در تاریخ 19 و 20 بهمن ماه 1393 ، در مجتمع علمی آموزشی امام علی (علیه السلام) برگزار شد که نتایج خوبی را برای جمع حاضر در برداشت؛ که از آن جمله میتوان، به هم فکری و همگرایی ، آشنایی با عملکرد استانها ، ایجاد روحیه فعالیت جبهه ای در تشکیل دبیرخانه مرکزی یادواره ها و محافل شهدا با جمع حدود 20 موسسه و مرکز مردم نهاد فعال در برگزاری یادواره ها و محافل شهدا اشاره نمود.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*