صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » گلایه حجت الاسلام جوشقانیان از نگاه‌های قومیتی به شهدای مدافع حرم
منتشر شده در 23 شهریور 1395
اندازه قلم

گلایه حجت الاسلام جوشقانیان از نگاه‌های قومیتی به شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در قم، شامگاه‌ یکشنبه حجت الاسلام حسین جوشقانیان کارشناس مسائل فرهنگی و روایتگر تاریخ جنگ در یادواره شهدای خیابان امام‌زاده ابراهیم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) با گرامیداشت مقام شامخ شهدا، انسان را بسان آب دانست و اظهار داشت: آب برای حفظ خاصیت و زلالی خود […]



به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در قم، شامگاه‌ یکشنبه حجت الاسلام حسین جوشقانیان کارشناس مسائل فرهنگی و روایتگر تاریخ جنگ در یادواره شهدای خیابان امام‌زاده ابراهیم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) با گرامیداشت مقام شامخ شهدا، انسان را بسان آب دانست و اظهار داشت: آب برای حفظ خاصیت و زلالی خود همواره باید در حرکت باشد چرا که آب راکد و ساکن خاصیت خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: حرکت به انسان رشد می‌دهد، حرکت به انسان جهت، تعالی، عظمت و همت می‌دهد. هنر شهدا حرکتشان بود. حرکت از تعلقات و وابستگی‌ها به سمت رنگ و بوی خدایی، حرکت از نفسانیت به سمت توحید و اسماء الحسنی، حرکت از گنا به سوی پاکی‌ها.

روایتگر تاریخ جنگ هوی و هوس را حجاب و مانعی برای حرکت و رسیدن به معنویت دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با جوانان بیست و یک ساله‌ای که جهاد با نفس کرده بودند در دوران جنگ بر دشمن پیروز گشت.

وی ادامه داد: کشور 188 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده‌ است که 36 هزار از این شهدا در مقطع سنی پانزده سال بود‌ه‌اند.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به حدیث «مَن كَانَ لِلَّهِ كانَ اللّهُ لَه» خطاب به اولیای حاضر در جلسه تصریح کرد: در تربیت فرزندانتان خدا را مدنظر قرار دهید چرا که هر کسی که برای خالق هزینه کند او هم خداییش را بر او ثابت می‌کند.

کارشناس مسائل فرهنگی با گلایه از برخی مردم بابت دید قومیتی به شهدای مدافع حرم تأکید کرد: زمانی که شهید مدافع حرم را تشییع می‌کنند نگویید این افغانی است. ایرانی بودن، افغانی بودن،‌ پاکستانی بودن و ترک بودن تفاوتی ندارد، مهم آن است که ببینیم امام زمان(عج) چه کسی را لایق می‌داند و و چه کسی را انتخاب می‌کند، مهم آن است که چه کسی تقوا دارد. معیار امام زمان(عج) با معیارهای ما متفاوت است. قومیت کسی برای خدا مهم نیست، همه نور هستند، همه ایتام امیرمؤمنان و آل محمد هستند.

وی با اشاره به انتظار و توقع شهدا از آحاد مردم خاطرنشان کرد: برای شنیدن به سخنان شهدا کافی است وصایای آنها را مطالعه کنیم.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: سرآمد وصیتنامه تمام شهدا سه چیز است، 1.خدا، پیامبر و دین، 2.تربیت علوی‌وار و فاطمی‌وار فرزندان، 3.تبعیت از ولایت فقیه.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*