صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » بیست و دومین یادواره 62 شهید کیلان؛ از وداع با شهید مدافع حرم تا خاطرات فرمانده

بیست و دومین یادواره 62 شهید کیلان؛ از وداع با شهید مدافع حرم تا خاطرات فرمانده

منتشر شده در 23 شهریور 1395
اندازه قلم

بیست و دومین یادواره 62 شهید کیلان؛ از وداع با شهید مدافع حرم تا خاطرات فرمانده ...

بیست و دومین یادواره 62 شهید ؛ از وداع با شهید مدافع حرم تا خاطرات فرمانده گردان لوطی‌های دفاع مقدس  شامگاه جمعه بیست و دومین یادواره 62 شهید انقلاب و جنگ تحمیلی شهر کیلان همراه با دو شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) با حضور پرشور مردم شهیدپرور و […]



بیست و دومین یادواره 62 شهید ؛ از وداع با شهید مدافع حرم تا خاطرات فرمانده گردان لوطی‌های دفاع مقدس

 شامگاه جمعه بیست و دومین یادواره 62 شهید انقلاب و جنگ تحمیلی شهر کیلان همراه با دو شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) با حضور پرشور مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان دماوند در حسینیه حضرت سیدالشهدا (ع) کیلان برگزار شد.

در این یادواره خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان، امام جمعه آبسرد، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند، اعضای شورای اسلامی شهرهای کیلان و آبسرد، برخی مسؤولان ادارات شهرستان دماوند و شماری از بسیجیان، روحانیان و … حضور داشتند.

بیست و دومین یادواره شهدای شهر کیلان با حال و هوای خاصی برگزار شد و این یادواره میهمان ویژه‌ای داشت و عطر بوی کربلا به مشام رسید؛ اجرای این یادواره را روح‌الله مشایخ از مجریان شبکه قرآن بر عهده داشت.

شهید عیسی کریمی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در یادواره شهدای شهر کیلان بر روی دست مردم شهیدپرور تشییع شد و مردم قدرشناس شهرستان دماوند با این شهید وداع کردند؛ شهید کریمی امروز بعد از ظهر در شهر آبسرد خاکسپاری می‌شود.

حضور شاعر مطرح کشورمان در یادواره شهدای کیلان نفس تازه‌ای به این مراسم داد؛ صابر خراسانی با شعرخوانی و مدح‌خوانی خود فضای یادواره شهدای کیلان را رنگ و بوی کربلا بخشید؛ صابر خراسانی در اجرای برنامه خود اشعاری در خصوص شهدای مدافع حرم و جنایت‌های گروهک تروریستی داعش خواند:

باز هم حیله به دنبال شکار افتاده/ گره تازه‌ای این بار به کار افتاده

گرگ خون‌خوار لباس گله را پوشانده/ پرده کعبه رخ حرمله را پوشانده

هدف این جریان تفرقه انداختن است/ باز انگیزه این قوم جمل ساختن است

جهل این قوم به پیراهن گل لک انداخت/ ناگهان در دل هر رکعتشان شک انداخت

آتش معرکه از گور یهود است دگر/ وقت رسوا شدن آل سعود است دگر

خون حق می‌چکد از پنجه این قوم پلید/ می‌رسد سلسله این سلفی‌های یزید

خوابتان برده مگر مدعیان به دروغ/ ای شما معتقد راه و نشان به دروغ

چه بلایی به سر دین شما آمده است/ چه خطاییست که از دست شما سرزده است

حمله بر حرمت فرزند پیغمبر کردید/ غصه فاطمه(س) را چند برابر کردید

در ادامه این یادواره، سیدابوالفضل کاظمی فرمانده گردان میثم در دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از حال و هوای رزمندگان این گردان که به گردان داش‌ها، مشدی‌ها و لوطی‌ها معروف بود، پرداخت.

همچنین سعید نجفی، ذاکر اهل‌بیت (ع) در وصف امام محمد باقر (ع) و شهدای مدافع حرم روضه‌خوانی و مداحی کرد و برنامه خود را با سینه‌زنی به پایان رساند.

محسن رحیمی، رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای کیلان گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و پیروی از خط شهدا یعنی همان خط ولایت است و امیدواریم بتوانیم پیرو این خط باشیم.


گزارش تصویری

mg_1446 mg_1458 mg_1467 mg_1496 mg_1520 mg_1528  mg_1548

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*