حاج علی اصغر مالکی نژاد

منتشر شده در 15 تیر 1395
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : علی اصغر مالکی نژاد

محل تولد : قم
سال تولد : 1343
محل سکونت : قم
سابقه ایثارگری : دارد



راه های ارتباطی

 



تخصص در یادواره های شهدا 

تشریح بعضی از عملیات ها  موضوعات شاهد بودن شهدا حیای شهدا  و موضوعات مرتبط به شهدا و ایثارگران



معرفی عمومی

علی­ اصغر مالکی­ نژاد در اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در محلّه دروازه کاشان شهر مقدّس قم به دنیا آمد.

دوران کودکی کنار درس مکتب و مدرسه در قم از مادر قرآن آموخت و برای ادامه آن پیش استاد مرحوم مهندس محمود دلپاک، شاعر اهل­بیتعلیهم السلام، مرحوم سیّدحسن حسن زاده (اُفق)، سیّد باقر طباطبایی و در نهایت محضر فخرالمادحین استاد مرحوم حاج ملاحسین مولویره رفت.

بعد از دوران ابتدایی، موقعیت خانوادگی وی طوری بود که نتوانست ادامه تحصیل دهد و مجبور شد سر کار برود که در نهایت پس از تجربه ی چند شغل، در نجاری ماند تا جایی که دیگر برای خود کار می­کرد. دوران انقلاب اسلامی را هم کار می­کرد و هم به اقتضای سن خود در تظاهرات شرکت می­کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان حضرت امامره مبنی بر تشکیل بسیج، عضو بسیج شد و در دی ماه سال ۱۳۶۰، میخ و چکش را کنار گذاشته و حضور در جبهه مقاومت را مقدّم­تر دانسته و به عنوان یک بسیجی ۱۶ ۱۷ ساله به جبهه اعزام شد. برای اولین بار با گردان تبوک به جبهه اعزام شد و اولین عملیاتی که در آن حضور داشت عملیات فتح المبین بود. وی در طول هشت سال دفاع مقدّس، هشتاد ماه در جبهه حضور داشت و در ۱۵ عملیات شرکت کرد.

سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و دارای سه فرزند به نام­های حسین، زینب و مهدی می­باشد. تحصیلات را تا لیسانس مدیریت ادامه و پس از آن به دلیل ترکشی که در سر به یادگار دارد و سردردهای شدیدی که هنگام مطالعه میگرفت، قادر به ادامه تحصیل نشد.

برادرایشان، حسین مالکی نژاد نیز پس از چهار سال حضور مستمر در جبهه­ های حق علیه باطل در سن ۱۷ سالگی در عملیات کربلای هشت (سال ۱۳۶۶) در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ایشان هفت بار مجروح شد و امروز به عنوان جانباز شصت درصد (با یک چشم، بدنی پُر از ترکش، حنجره ­ای که بیش از هفتاد درصد آن با مواد شیمیایی سوخته) مفتخر است.

ایشان با پایان جنگ علیرغم مجروحیت حنجره، به مداحی و خاطره گویی ادامه داد. با توجه به ارتباط ایشان با بسیاری از رزمندگان و شهدای قم خاطرات زیادی از شهدای قم دارد.

درکنار خاطرات شهدای قم، خاطره برادر شهید ایشان و وصیت نامه وی (شهید حسین مالکی نژاد) بسیار شنیدنی است.




 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*