صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در یادواره شهدا : مومنِ حقیقی، مبارز است
منتشر شده در 21 تیر 1395
اندازه قلم

سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در یادواره شهدا : مومنِ حقیقی، مبارز است

یادواره شهدا ، آبروی محله ایران با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان و روایتگری سردار سیف و مداحی و شعر خوانی حاج ماشاالله عابدی و میلاد عرفان پور در مسجد فائق برگزار شد مبارزه با طاغوت ترک کردن گناه کاری ندارد. به جان آدم بسته نیست. بودند و هستند کسانی که مقدس هستند ولی عهد […]



یادواره شهدا ، آبروی محله ایران با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان و روایتگری سردار سیف و مداحی و شعر خوانی حاج ماشاالله عابدی و میلاد عرفان پور در مسجد فائق برگزار شد

مبارزه با طاغوت
ترک کردن گناه کاری ندارد. به جان آدم بسته نیست. بودند و هستند کسانی که مقدس هستند ولی عهد شکن هستند. ما با خداوند عهد بسته ایم هیچوقت از مبارزه با دشمنان خداوند دست برنداریم. امام هادی علیه السلام می فرمایند: مدح علی بن ابیطالب علیه السلام این است که «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»1 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: آن کسی که منتظر شهادت است، من هستم. امام حسین علیه السلام به حبیب هم همین را فرمودند: تو همان مردی هستی که بر عهد خودت استوار هستی. اگر کسی مومن حقیقی باشد یا جزء این شهدا است یا منتظر است موقع شهادتش برسد. بسیاری از این حجاج شریفی که در منا، جان خودشان را فدا کردند «من ینتظر» بودند. بلاخره موقع شهادتشان می رسد. پس اگر این طور باشد، شهید زندگی کردن برای عده خاصی نیست، باید برنامه زندگی همه شود.
ویژگی مبارز بودن
شیرازه اسلام مجاهده و مبارزه است اگر این را از اسلام بگیریم دیگر چیزی باقی نمی ماند. خداوند می فرماید: مومن حقیقی مبارز است. اگر می خواهی مسلمان از دنیا بروی از امامت جدا نشو. امام حسین علیه السلام فرمودند: برای اینکه با امامت بخواهی همراه شوی، باید مجاهدانه زندگی کنی. راه دیگری نیست. مجاهدین را از مومنین جدا نکنیم. این شهدا فقط گردن ما حق حفظ کیان و انقلاب و حکومت ندارند، حق شهدا را باید شناخت. این حق از حق حفظ امنیت و عزت بالاتر است. از حق حفظ کیان و ناموس بالاتر است. در سوره مبارکه انفال می فرماید: «وقاتلوهم حتى لا تكون فتنة»2 آنقدر باید مبارزه کنی که دیگر خیالت راحت شود که مستکبری در عالم وجود ندارد. این یعنی مبارزه ابدی. یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله معنای مبارزه کردن را عمیق می فهمیدند. حققیت معنای جهاد را می دانند. خیلی ها جنگ سوریه و عراق و بحرین و … را جنگ خودشان نمی دانند و این نشانه کم بودن معرفت و ایمان است. «یُرِیدُ اللَّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَیَقْطَعَ دابِرَ الْكافِرِینَ»3 اگر بخواهیم شهدا را بشناسیم باید با شلمچه و عملیات ها بشناسیم. اینها ظاهر امر است. باطن امر را باید فهمید تا کسی جرات نکند راه شهدای شما را تحریف کند، تا کسی نتواند به امام شما بگوید مجاهد فی سبیل الله نبوده. اگر امام خمینی رحمت الله علیه مجاهد فی سبیل الله نبوده باشد، پس انقلاب ما بر اساس چه معیاری شکل گرفته است؟ اینها اتفاق می افتد که مقام معظم رهبری می فرمایند اگر اصول امام را فراموش کنیم سیلی می خوریم. اگر اجازه بدهیم امام تحریف شود، صراط مستقیم امام تحریف شده است. استاد دانشگاه این حرف ها را می زند که اگر امروز امام بود از اصول خودش دست بر می داشت. خدا می فرماید: «یُرِیدُ اللَّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَیَقْطَعَ دابِرَ الْكافِرِینَ لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ»4 می فرماید: اساسا مبارزه و جهاد و شرایط سخت را قرار دادیم که به وسیله این مبارزه با حاکمیت طاغوت و استکبار حق تثبیت شود و باطل نابود شود. اگر جهاد نباشد، حق و باطل با هم قاطی می شود. امام حسین علیه السلام دیدند حق و باطل با هم قاطی شده است و جنگیدند.
مردی یزید را حق می دانند و حسین علیه السلام را باطل می دانند. مردمی که حق و باطل را نادیده می گیرند زندگی نمی کنند. جماعتی که پی احقاق حق و ابطال باطل باشد زندگیشان را مرگ می دانم. «الا ترون ان الحق لا يعمل به، و ان الباطل لا يتناهی عنه ليرغب المومن فی لقاء الله محقا فَإنِّي‌ لَاأَرَي‌ الْمَوْتَ إلَّا سَعَادَه»5 می گوید من مرگ را سعادت می بینم. شهادت که سعادت هست! حسین علیه السلام حاضر به زندگی در کنار کسانی که حاضر با مبارزه با طاغوت نیستند، نیست. لذا امام حسین علیه السلام به مردم فرمودند: شما به ابوسفیان و معاویه و طاغوت اعتماد کردید و حسین را تنها گذاشته اید. آقا می فرمایند: مردم می دانید چه کرده اید؟ شما فرمانبرداری یک ملعون را به قتلگاه مثل حسینی ترجیح دادید! شما اطاعت از یزید را بر خون حسین بن علی ترجیح دادید. شما خون مرا نادیده گرفتید. اگر در زمانه ای ملتی حاضر با کنار آمدن با استکبار باشد، خون شهدایش را نادیده گرفته است. مثلا به خانواده های شهدا بگوییم شما چشم و چراغ ما هستید و خون جوانان آنها را پایمال کنیم و برویم با آمریکا ارتباط برقرار کنیم. حضرت زینب سلام الله علیها تا آخرین لحظه استقامت کردند و چنان با اقتدار با یزید صحبت کردند که یزید پرسید او چه کسی است که از کربلا تا کوفه و تا شام زیر شلاق های من هنوز زنده است؟ رمز بطلان باطل و احقاق حق قطرات خون شهدا است.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*