صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » حجت السلام ماندگاری در یادواره شهدای بشرویه: برخی بدانند نقشه راه سعادت کشورما که شهید داده ایم در دست آمریکا نیست

حجت السلام ماندگاری در یادواره شهدای بشرویه: برخی بدانند نقشه راه سعادت کشورما که شهید داده ایم در دست آمریکا نیست

منتشر شده در 18 خرداد 1395
اندازه قلم

حجت السلام ماندگاری در یادواره شهدای بشرویه: برخی بدانند نقشه راه سعادت کشورما که شهید داده ...

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در محفل معنوی یادواره شهدای پایگاه مالک اشتر شهرستان بشرویه که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی در جوار گلزار مطهر شهدای بشرویه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهرستان بشرویه خاطر نشان کرد:برگزاری یادواره شهدا اولین پذیرایی آن، ” حسرت” […]



حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در محفل معنوی یادواره شهدای پایگاه مالک اشتر شهرستان بشرویه که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی در جوار گلزار مطهر شهدای بشرویه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهرستان بشرویه خاطر نشان کرد:برگزاری یادواره شهدا اولین پذیرایی آن، ” حسرت” است چرا که آن زمان که درک می کنیم فرزندان این سرزمین با سن کم همنشین اولیا شده و به مقام حیات جاودان رسیده و خداوند از آنان به نیکی یاد می کند، حسرت این فرصت ها را می خوریم.

کارشناس مذهبی و سخنران کشوری افزود:بعضی حسرت پولداری را می خورند در حالیکه  قارون با آن همه ثروت نتوانست از بلعیدن زمین نجات یابد و برخی که حسرت می خوردند در دستگاه طاغوت سمتی نداشتند، بعد از سرنگونی خوشحال شدند که پستی نداشتنه ، بشک تنها مقام شهدا است که در دنیا و آخرت جاویدان است.

وی با اشاه به راه  وطریق شهدا خاطر نشان کرد:راه شهدا  همان پیروی از ولایت ورهبری است و هر کسی راه ولایت و مکتب نبوی را پیش بگیرد بی شک به سعادت می رسد، همچون شهدا که به رستگاری رسیدند.

 ماندگاری افزود:شهدا با انتخاب راه درست، بهشت را خریدند و در بالاترین جایگاه در نزد خداوند قرار گرفتند.

این سخنران کشوری خط سرخ شهادت را خط حضرت محمد و ائمه اطهار (ع) دانست و گفت:شهدا از جنس همین مردم بوده اند و با پیروی از خط سرخ شهادت و مکتب نبوی، الگو ،معلم و سرمشق برای همه افراد جامعه شدند.

وی به شاخصه های راه شهدا هم اشاره کرد و گفت:اولین شاخصه راه شهدا طبق ایه قران کریم،درک عمیق معرفت الهی است و این درک و فهم بسیار فراتر از  داشتن تحصیلات دانشگاهی است چه بسا افرادی با تحصیلات عالیه به این سطح درک عمیق نمی رسند.

ماندگاری افزود:شهدا به مرحله ای از فهم رسیدند که دین اسلام تضمین کننده دنیا و اخرت است اگر به دستوراتش عمل کند و نقشه سعادت اسلام است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه نقشه سعادت ، در دستان آمریکا و اسرایل نیست گفت: برخی ها باید بدانند که نقشه سعادت کشورما، اروپا ، امریکا و شرق و غرب نیست بلکه نقشه سعادت انقلاب اسلامی دین و عترت است.

سخنران کشوری و کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مقام ولایت در حکومت اسلامی همچون خورشید تابان آسمان است گفت:در عصر کنونی همه علما و مفسران قران همچون ستارگان آسمان اسلام هستند و در راس آن، رهبری و ولایت همچون خوشید عالم تاب میدرخشد.

ماندگاری به جایگاه والای مقام معظم رهبری در جهان اسلام اشاره کرد و افزود:جایگاه مقام معظم رهبری در جهان بشریت انقدر بالاست که رییس جمهور روسیه شیفته سخنرانی ایشان میشود و بسیاری از کشورهای ازادی خواه از ایشان خط و رسم می گیرند.

وی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را هم عالم دین شناس و دیندار معرفی کرد و گفت:خورشید ولایت توانست با رهروانش با حکومت ظالمانه مقابله کند و امام بزرگوار دارای ویژگی های برجسته ای بوده است.

سخنران کارشناسی افزود:بنیانگذار جمهوری اسلامی فردی دین دار،دین شناس،شجاع و نترس بود و برای ابلاغ دین از هیچ چیز هراسی نداشت

ماندگاری با تاکید بر اینکه عزت و سعادت در گرو پیروی از ولایت است گفت:اگر بخواهیم عزت و اقتداری که امروز کسب کرده ایم را حفظ کنیم باید پیرو ولایت فقیه و رهبری باشیم.

وی افزود:فهم و بصیرت اگر  ولایی باشد و دشمن شناسی بر اساس شاخصه های تعیین شده توسط ولایت باشد،هیچ گزندی نخواهیم دید.

کارشناس مذهبی کشورمان،دشمن شناسی را عامل مهم بصیرت  شناسی دانست و گفت:برخی هنوز باور ندارد دشمن اصلی ما امریکا است و تمام بدبختی اسلام از استکبار جهانی امریکا و اسراییل سرچشمه می گیرد.

ماندگاری افزود:برخی خورشید را می بینند و نمیخواهد وجودش را باور کنند و این در حالی است که جوانان ازاد اندیش اروپا به قدرت والای مقام معظم رهبری پی بردند و عده ای در کشور انقدر کورند که این خورشید تابان جهان اسلام را نمی بینند.

وی  با اشاره به اینکه پیروی از مسیر ولایت،عامل اصلی ارامش جامعه است گفت:شهدا اگر به مرحله سعادت و ارامش رسیدند دلیل اصلی ان پیروی از ولایت بوده و از دوران انقلاب،دفاع مقدس،تحریم ها تا امروز که در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند پیرو ولایت بوده اند.

این سخنران کشوری انتظار بی خاصیت را ویژگی برخی افراد بی عمل دانست و گفت: برخی اسم می برند که پیرو ولایت و منتظر امام زمان هستند ولی اهل عمل و قیام برای اسلام نیستند و فقط منتظرند تا امام زمان خود ظهور کند که این افراد دارای انتظار بی خاصیت هستند.

ماندگاری افزود:مقام معظم رهبری خود نمونه و الگویی در اقدام و عمل است نه مانند برخی که به مردم توصیه می کردند و خود رنگ جبهه و جهاد را ندیدند

وی خاطر نشان کرد:برخی با اسم امام زمان کاسبی کردند و برخی خود را فدای امام زمان کردندو باید شناخت دقیقی از افراد داشته باشیم.

ماندگاری با توصیه به پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبری افزود:به ولایت اقتدا کردن و فدا شدن در راه اسلام موجب عزت و سربلندی انسان در دنیا و اخرت میشود.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*