صفحه اصلی »
جوامع فعال یادواره ها » جامعه سخنرانان و خطبا » حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری

منتشر شده در 01 اردیبهشت 1395
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : محمدجواد حاج علی‌اکبری

محل تولد : دماوند
سال تولد : 1343
محل سکونت : تهران
سابقه ایثارگری : جانباز شیمیایی



راه های ارتباطی

شماره تلفن ثابت :    88311449-021 (شبانه روزی)  

سامانه پیام کوتاه به شماره 5000227177 

رایانامه :   mj.hajaliakbari@chmail.ir   

مربوط به اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان است



تخصص در یادواره های شهدا

عموم یادواره ها و محافل شهدا



معرفی عمومی

حجة السلام والمسلمين محمد جواد حاج علی اکبری در تيرماه 1343 در خانواده‏ای اصيل و مذهبی در شهرستان دماوند متولد شد. ايشان پس از تحصيلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته فقه و حقوق اسلامی با رتبه عالی گشت. وی ضمن آشنايی با زبان عربی و انگليسی به ادامه تحصيل در سطح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت. در اين مسير از محضر بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب حضرت آيةالله العظمی بهجت و آيةالله جوادی آملی بهره ‏ها برده است.
حجة الاسلام و المسلمين حاج علی اکبری از دوران نوجوانی در کنار تحصيل با جريان انقلاب اسلامی همراه شد و در اين راستا به فعاليتهای مختلفی پرداخت. مبارزه با جريانات منحرف فکری در دبيرستانها از طريق تبيين و ترویج انديشه ‏های ناب اسلامی در اوايل پيروزی انقلاب، حضور فعال و مؤثر در جبهه های نور عليه ظلمت به عنوان روحانی رزمی ـ تبليغی در لشکرهای 27 محمد رسول الله (صلی اله علِيه و اله) و صاحب الزمان(عجل اله تعالی فرجه الشريف) امامت جمعه شهرستان دماوند در اوان جوانی و چند نوبت برگزيده شدن به عنوان امام جمعه نمونه کشور، عضويت در شورای سياست گذاری ائمـه جمعه کشور رياست حوزه علميه امام صادق (ع) و … بخشی از فعاليت های علمی فرهنگی ايشان را تشکيل ميدهند.
وی از سال 1379 تا کنون با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نماينده ايشان در اتحاديه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب و در اين مقطع نيز منشا تحولات بی سابقه و عميقی در فضای تعليم و تربيت بوده است.
آقای حاج علی اکبری عليرغم مصدوميت شيميايی که يادگار دوران عشق و حماسه است با نشاط و پرشور در کليه فعاليت ها و امور مربوط به نوجوانان و جوانان کشور حضور فعال داشته است.
22 اثر صوتی ( کليدهای خوشبختی و سياحت جمال ) ، تاليف 6 کتاب در موضوعات مورد نياز نوجوانان و جوانان از جمله کتاب مطلع عشق – حاوی توصيه های رهبر معظم انقلاب به زوج های جوان – سفر به کليه استانها و بسياری ازشهرستانها در طول هشت سال گذشته برای ديدار و گفتگوی صميمانه با جوانان و نوجوانان ، راه اندازی صندوق همراز به عنوان پل ارتباط مستقيم دانش آموزان با نماينده مقام معظم رهبری، نمونه هايی از اين حضور مؤثرند.
در کنار اين مسئوليت، عضويت در هيئت امنای جمعيت دفاع از ملت فلسطين و هيئت امنای بنياد نهج البلاغه نشان از جامعيت ايشان در ابعاد، علمی فرهنگی و سياسی دارد.
حجة الاسلام والمسلمين حاج علی اکبری قريب به 6 سال در نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه، ارتباط مؤثری با اساتيد و دانشجويان داشته است.
قريب به دو دهه مهمترين دغدغه و مشغوليت وی کار با جوانان و نوجوانان بوده است همين مسئله از ايشان کارشناسی واقع بين و مربی دلسوز و آشنا به پيچيدگی و ظرافت های شخصيتی جوانان ساخته است.

 




مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*