صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » امام جمعه میاندرود : برگزاری یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است
منتشر شده در 01 اردیبهشت 1395
اندازه قلم

امام جمعه میاندرود : برگزاری یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است

امام جمعه میاندرود گفت : برگزاری یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است. سیدمجتبی رسولی جویباری در جلسه ستاد هماهنگی یادواره شهدای شهرستان میاندرود با گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار داشت: امیدواریم هر آنچه که می گوییم و عمل می کنیم در راستای جلب رضایت خدا و اهل بیت و شهدا باشد. وی با […]



امام جمعه میاندرود گفت : برگزاری یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است.

سیدمجتبی رسولی جویباری در جلسه ستاد هماهنگی یادواره شهدای شهرستان میاندرود با گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار داشت: امیدواریم هر آنچه که می گوییم و عمل می کنیم در راستای جلب رضایت خدا و اهل بیت و شهدا باشد.
وی با بیان اینکه دوستان حاضر خود یادگاران جبهه و جنگ و ذخیره انقلاب هستند افزود:همسنگران شهدا برای دوستانشان یادواره برگزار می کنند و این بسیار غنیمت است.
امام جمعه میاندرود تصربح کرد:زمانی افرادی غیر از این صنف اقدام به برگزاری یادواره شهدا می کنند که نیازمند توصیه است اما در چنین جمعی که هر کدام از دوستان یادگاری از جنگ را با خود دارند فرصت خوبی است که این نشست ها تداعی روزهای جنگ باشد.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که شور و حال شهادت در بین مردم زنده شود افزود:همه می دانند که انتقال فرهنگ شهادت با کتاب و بخش نامه امکان پذیر نیست بلکه باید سینه به سینه نقل شود.
حجت الاسلام رسولی سپردن امانت به صاحب آن را یکی از ملزومات حفظ دستاورد عظیم دفاع مقدس عنوان کرد و گفت:هیچ کس بهتر از شما عزیزان که خود از یادگاران جبهه و جنگید شانیت برگزاری این یادواره ها را ندارد.
وی با اشاره به اینکه انتقال ارزش ها باید توسط کسانی که در صحنه حضور داشته اند بیان شود افزود: تنها در این صورت است که تاثیر گذار خواهد بود.
*امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم
امام جمعه میاندرود مسئولیت یادگاران جنگ در انتقال ارزشهای شهادت را به نسل آتی بسیار مهم برشمرد و گفت: کسانی که تئوری جنگ را خوانده اند به درد انتقال ارزشهای دفاع مقدس نخواهند خورد و مسئولیت شما در انتقال این مفاهیم بسیار بزرگ است.
حجت الاسلام رسولی یادواره های شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و گفت:به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادواره های شهدا احترام و ارزش قائل شد.
وی گفت:امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم برگزار شود ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.
امام جمعه میاندرود هسته اولیه در برگزاری یادواره های شهدا را یادگاران جبهه و جنگ دانست و گفت: در رده های بعد باید کسانی که علاقمند به فعالیت هستند به کار گیری شوند.
وی تبلیغات را ابزار بسیار بزرگ،توانمند و قوی برای برگزاری هر چیزی دانست و گفت: باید کمیته فرهنگی و کارگروه های فرهنگی از بهترین و باذوق ترین افراد باشند.
حجت الاسلام رسولی به مکان برگزاری یادواره ها هم اشاره کرد و گفت:شکل و قالب قطعا نیاز است چرا که مردم باید در فضای مناسب و مطبوع به سخنان گوش دهند اما آنچه که اهمیت بیشتر دارد مفاهیم و محتوای جلسه است.
وی در بیان اهمیت انتقال مفاهیم و محتوای یادواره های شهدا به مجری برگزاری این مراسم ها اشاره کرد و گفت: شاید در بسیاری از موارد تاثیر مجری کمتر از سخنران نباشد.
امام جمعه میاندرود با بیان اینکه گاهی مجری بهتر از مداح فضا را آماده می کند افزود: نباید این موضوع دست کم گرفته شود.
وی اهمیت قاری قرآن جلسات را هم مهم ارزیابی کرد و گفت: قاری قرآن بودن با اینکه شخصی صدای خوشی دارد و قرآن را قشنگ تلاوت می کند با هم متفاوت است.
حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه در یادواره های شهدا باید قاری قرآنی دعوت شود که در شان شهدا باشد افزود:مداحی جلسه هم از اهمیت بالایی برخورداز است چرا که اگر مداح خوب و مطرح کشوری باشد هم اقبال مردم بیشتر است و هم فضا سازی آن مداح برای این جلسه بهتر خواهد بود.
وی متحول کردن فضا با یاد شهیدان را یکی از وظایف مداح در این جلسات عنوان کرد و گفت:این مداح می تواند هم از استان و شهرستان ما باشد و هم از استان و شهر دیگر.
*همه زحمات در سخنان سخنران جلسه خلاصه می شود
امام جمعه میاندرود نتیجه تلاش ها و زحمات همه مسئولان و دست اندرکاران را در سخنان سخنران جلسه خلاصه دانست و گفت:باید سخنرانی دعوت شود که راجع به شهدا صحبت کند.
وی سخنان سیاسی ،فرهنگی و سیاسی را نیاز جامعه دانست و تاکید کرد:اما در جلسه یادواره شهدا باید از شهدا سخن گفت البته اگر سخنران جلسه مهارت داشته باشد از ابواب مختلف می تواند وارد این فضاها شود.
حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه هرگز نباید به سخنران جلسه موضوع داد افزود: در برخی از مناطق بنرهایی زده می شود که در آن نوشته شده برگزاری سادواره شهدا با مداحی و سخنرانی فلان آقا با موضوع فلان که این نشان دهنده سیاسی بودن جلسه است.
وی در بحث سخنران جلسه یادآور شد که هم سخنران غیر روحانی نیاز است و هم سخنران روحانی که باید در طی دوره های برگزاری یادواره تعادلی در دعوت از این آقایان بوج.د آید.
امام جمعه میاندرود روحانی و روحانی دفاع مقدسی بودن را شاخصه اصلی دعوت از سخنرانان جلسه دانست و تاکید کرد: دعوت از سرداران و فرماندهان جنگ هم باید در دستور کار باشد.
وی تشکیل شناسنامه افراد برگزار کننده یاواره و مکان ثابت برای برگزاری آن را یکی از مهم ترین کارهای لازم جهت برگزاری یادواره شهدا دانست و گفت: این مکان باید هم محل رفت و آمد اعضای جلسه در طول سال و هم محل رفت و آمد مردم و خانواده های شهدا باشد.
*ستاد یادواره شهدای شهرستان باید در طول سال فعال باشد
وی گفت:ستاد یادواره شهدای شهرستان باید در طول سال فعال باشد و به مناسبت های مختلف بنر و پارچه در مکان های عمومی نصب کند.
حجت الاسلام رسولی یکی از وظایف ستاد یادواره های شهدا را مدیریت برگزاری یادواره هی شهدا در مناطق و بخش ها دانست و گفت: ستاد باید در جریان برگزاری این مراسم ها باشد و اطلاعات کافی از آن داشته باشند.
وی ادامه داد:ثبت این وقایع به ایجاد بانک اطلاعاتی در شهرستان کمک خواهد کرد و در طی سال هم مسئولان آمار مناسبی از برگزاری یادواره های شهدا خواهند داشت.
امام جمعه میاندرود با بیان اینکه در تهیه بسته های فرهنگی باید تدبیر کرد افزود:باید ببینیم که خریداری برخی از اقلام در راستای فرهنگ سازی دفاع مقدس و بزرگ داشت مقام شهدا هست یا خیر.
وی عدم بهره برداری از برخی اقلام فرهنگی که در یادواره های شهدا توزیع می شود را مورد توجه قرار داد و گفت: باید نهایت دقت در این زمینه منظور گردد.
حجت الاسلام رسولی به برگزاری یک هفته ای مراسم یادواره شهدا اشاره کرد و گفت:محور کار باید روز برگزاری مراسم باشد اما در طول یک هفته کارهای فرهنگی در راستای گرامیداشت یاد شهدا در روستاها و بخش های شهرستان انجام شود.

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*