صفحه اصلی »
اخبار » اخبار محافل شهدا » یادواره شهدای والفجر 8 با محوریت شهید زاهدین خیر الهی در خرم‌آباد برگزار شد.

یادواره شهدای والفجر 8 با محوریت شهید زاهدین خیر الهی در خرم‌آباد برگزار شد.

منتشر شده در 22 اسفند 1394
اندازه قلم

یادواره شهدای والفجر 8 با محوریت شهید زاهدین خیر الهی در خرم‌آباد برگزار شد.

یادواره شهدای والفجر 8 با محوریت شهید زاهدین خیرالهی با همکاری مشترک رزمندگان گردان حمزه سید الشهدا(ع) اندیمشک، سپاه استان حضرت ابوالفضل(ع) لرستان پایگاه مقاومت بسیج استانداری لرستان ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد برگزار شد. در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، استاندار لرستان، جمعی از مسئولان استانی و فرمانده عملیات لشکر […]



یادواره شهدای والفجر 8 با محوریت شهید زاهدین خیرالهی با همکاری مشترک رزمندگان گردان حمزه سید الشهدا(ع) اندیمشک، سپاه استان حضرت ابوالفضل(ع) لرستان پایگاه مقاومت بسیج استانداری لرستان ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، استاندار لرستان، جمعی از مسئولان استانی و فرمانده عملیات لشکر 7 حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، مسئول تبلیغات اسلامی اندیمشک، خانواده شهدا و ایثار گران و خانواده شهید زاهدین خیرالهی حضور داشتند که از مادر شهید خیر الهی تجلیل و پرچم متبرک به حرم حضرت زینب(س) از طرف یزدان ساکی همرزم شهید خیرالهی و مدافع حرم تقدیم مادر شهید شد.

آغاز عملیات والفجر8 با نام یا زهرا(س)

سردار عبدالرحمان پورجوادی، فرمانده عملیات لشکر 7 حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، فرمانده محور آزادسازی شهری‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا و مدافع حرم حضرت زینب (س) در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در روز عملیات والفجر 8 توسل و تمسک به نام حضرت زهرا (س) بود و عملیات با رم   ز یا زهرا (س) آغاز شد.

وی افزود: عملیات والفجر 8 در حالی انجام شد که چند سالی از بن‌بست کشیدن جنگ در جبهه‌ها می‌گذشت و تلاش‌های بسیار انجام شد که جنگ از بن‌بست خارج شود.

فرمانده عملیات لشکر 7 حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان عنوان کرد: کار بزرگی را که فرماندهان سپاه انجام دادند عملیات والفجر 8 بود درواقع این عملیات ریسک بسیار بزرگی بود و خیلی‌ها این‌گونه عملیات و شیوه رزم را قبول نداشتند ولی فرماندهان سپاه با تحقیقات، مطالعات و کارهای عملی و میدانی که انجام داده بودند این ریسک بزرگ را انجام دادند.

وی بیان کرد: شناسایی‌های مکرری از منطقه انجام و بیش از شش ماه در مورد جزر و مد رودخانه اروند تحقیق شد که به این نتیجه رسیدند این عملیات انجام شود.

پورجوادی تصریح کرد: کسانی می‌توانند این‌گونه عملیات را انجام دهند که آدم‌های بزرگی باشند، لشکر 7 ولی‌عصر (عج) خط‌شکنی را بر عهده داشتند  و اقدامات بسیار خوبی از نظر حفاظتی و امنیتی انجام شد به‌ طوری‌که دشمن متوجه نشد و قبول نمی‌کردند که جمهوری اسلامی بتواند از این منطقه عملیات را انجام دهد.

استقرارشبانه نیروها در اروند رود

وی خاطرنشان کرد: نیروها به‌ صورت شبانه وارد خط شدند و در کنار اروندرود مستقر شدند؛ رزمندگان از نظر روحیه روانی کاملاً آماده و از نظر نظامی آموزش‌های لازم را فراگرفته بودند به‌ طوری‌که چند ماه در زمستان سرد پشت سد دزفول و اندیمشک  آموزش غواصی دیدند و نیروهای دیگر نیز باید سوار بر قایق شدن را تمرین می‌کردند.

فرمانده عملیات لشکر 7 حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: حدود سه ماه آموزش‌های لازم انجام شد؛ در گردان همزه سیدالشهدا که به‌ عنوان گردان خط‌ شکن مأموریت گرفته بود از فرمانده تا نیروهای گردان از نظر روحیه معنوی و  داشتن آموزش‌های لازم در رتبه بسیار بالایی قرار داشتند.

وی اظهار داشت: عملیات والفجر 8 را شهید حمید صالح نژاد بر عهده داشت که باعظمت فرماندهی می‌کرد و به‌ عنوان غواص جلوی نیروهای غواص در این عملیات به شهادت رسید.

پورجوادی افزود: همه طراحی‌های عملیات انجام‌شده بود اما خداوند هر چه تدبیر کند همان می‌شود و درصحنه نبرد خداوند همان‌طور که می‌داند عمل می‌کند، در حین عملیات والفجر 8 طوفانی وزید و بارندگی شد و غواص‌ها که به‌ واسطه یک طناب به هم وصل بودند و در یک‌جهت حرکت می‌کردند  تا در رودخانه خروشان گم نشوند، طوفان بچه را از هم جدا کرد در واقع خدا خواست که بروند و این بهترین تدبیر بود.

عملیات والفجر 8 نادرترین عملیات در تمام دوران

وی عنوان کرد: عملیات والفجر 8 یکی از نادرترین عملیات‌ها در تمام جنگ‌هایی که انجام‌شده بود چرا که این عملیات از امنیت و حفاظت بالایی برخوردار بود به‌ طوری‌که نیروها از بیش از هزار متر در یک رودخانه گذشتند و بیش از 150 متر جزر و مد را رد کردند رودخانه‌ای که وقتی جزر و مد می‌شود 150 متر در سواحل باتلاق ایجاد می‌شود اما رزمندگان از همه‌چیز خود گذشتند و این عملیات را رقم زدند.

فرمانده عملیات لشکر 7 حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان بیان کرد: شهید زاهدین خیر الهی که در این عملیات حضور داشت دارای روحیه ایثارگری بالایی بود، شهید خیر الهی برای تربیت‌معلم قبول‌شد ولی گفت امروز جهاد واجب است و امام خمینی(ره) فرموده یک تکلیف است، شهید در حوزه علمیه قبول شد اما دوباره به جبهه برگشت و در اوایل سال 63 لباس سبز سپاه را بر تن کرد.

وی تصریح کرد: شهید خیر الهی همیشه یک قرآن در دست داشت و انگشتش لای قرآن بود که این عمل او دو نشانه داشت، نشانه اول اینکه شهید همیشه با وضو بود و نشانه دوم اینکه او همیشه در حال ادامه دادن قرآن بود، او در کارهای عملیات و آموزشی نفر اول بود و از نظر اخلاق حسنه سرآمد بود.

پورجوادی خاطرنشان کرد: شهید زاهدین خیر الهی برای شهادت خیلی عجله داشت آخرین صحبتی که با  داشتم بابی سیم بود که گفت حاجی زد به خط باید به خط بزنیم و سریع‌تر برویم که همه گردان‌ها را در یک معبر برد و بعداً معبر کل لشکر شد.

اقتدای شهدای مدافع حرم به شهدای دفاع مقدس

وی گفت: شهدایی که امروز به‌ عنوان مدافعان حرم هستند اقتدا به این شهدا کرده‌اند، در سالگرد این عملیات  بزرگ دو شهر شیعه‌نشین نوبل و الزهرا را که نزدیک به 90 هزار نفر شیعه اثنی‌عشری  را از محاصره دشمن تکفیری درآورند، این‌ها استاد، معلم و راهنمای شهدای ما هستند و جوانان را هدایت می‌کنند.

علی خیرالهی برادر شهید زاهدین خیرالهی نیز در این مراسم اظهار داشت: شهید زاهدی یک منبر معنوی و یک افق عالیه متعالی داشت؛ در وصیت‌نامه وی قیدشده است که بنده حجله عروسی‌ام را در این می‌بینم و عملیات که شروع می‌شود برای  آن پر می‌زنم که کی می‌شود در راه خدا با دشمن دفاع کنم، شاید بعضی‌ها ندانند.

وی افزود: پیام شهدا رهنمون کردن  جوان‌های امروزی و درک حقایق است که اگر نیم‌نگاهی‌ اساسی به گذشته و سنجیدن معیارهایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروهای رزمنده سپری می‌کردند و نوع زندگی، روش آداب معاشرت و فعالیت‌های مذهبی که داشتند  آن‌ها را معیار قرار دهند به‌ طورقطع موفق خواهند شد.

 

***گزارش تصویری***

 

139412211359164807318644     139412211356479677318614

139412211358195087318634     139412211350485547318544

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. ز غفاری می گوید:

    اینکه کسی بخواهد برای دفاع از ارزش.خاک.وناموس به جبهه و جهاد برود لیاقت میخاهدو بالاتر از ان شهادت در این راه است که شاید سعادتی بزرگ والهی میطلبد.یاد تمام شهدا گرامی باد.