سردار محمد رضا نقدی

منتشر شده در 18 اسفند 1394
اندازه قلم
شناسنامه
نام و نام خانوادگی : محمدرضا نقدی
محل تولد : تهران
سال تولد : 1340
محل سکونت : تهران
سابقه ایثارگری : دارد
مسئول دفتر نام و نام خانوادگی :
شماره تماس مسئول دفتر :
تلگرام (شماره یا آدرس کانال یا ادمین):



 تخصص در یادواره های شهدا
راوی یادواره های شهدا و محافل شهدا
 


معرفی عمومی

محمدرضا نقدی در فروردین ماه سال 1340 در خانواده‌ای مذهبی از قشر متوسط در خیابان‌ وحدت اسلامی تهران چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستان و دبیرستان اسلامی قدس واقع در خیابان منیریه تهران پشت سر گذاشت و با توجه به تحصیلات جهشی سه كلاس در یك سال، در سال 1356 در سن 16 سالگی موفق به اخذ دیپلم شد.

پس از ورود به دانشگاه گیلان كه در آن زمان توسط اساتید آلمان غربی اداره می‏شد و فضای ماركسیستی در حوزه‌ دانشجویی آن حاكم بود؛ به كمك شهید بهمن طباخی و چند تن از دانشجویان مذهبی دیگر انجمن اسلامی این دانشگاه را تأسیس كرد و نقش بسزایی در هدایت فعالیت‌های انقلابی و مذهبی دانشجویان و مردم در استان گیلان داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در خرداد ماه 1358 بلافاصله پس از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل جهاد، با کمک جمعی از دوستان دانشگاهی و فعالان اجتماعی رشت، جهاد سازندگی استان گیلان را تاسیس کرد. هنوز دو ماه از تاسیس جهاد سازندگی نگذشته بود که موج توطئه گروهک‌های مارکسیستی و منافقین برای به آشوب کشاندن استان و ناامن‌سازی جنگل‌های شمال آغاز شد و بدنبال درخواست فرماندهان وقت سپاه که در معرض حمله گروهک‌ها واقع شده بودند، همزمان با فعالیت‌های جهادی بصورت بسیجی و داوطلبانه وارد سپاه شد و مسئولیت فرهنگی سپاه گیلان را بر عهده گرفت.




 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*