حجت الاسلام علیرضا پناهیان

منتشر شده در 20 اسفند 1394
اندازه قلم

شناسنامه

نام و نام خانوادگی : علیرضا پناهیان
محل تولد : تهران
سال تولد : 1344
محل سکونت : تهران
سابقه ایثارگری : دارد



راه های ارتباطی

شماره دفتر : 02188955710

ساعت تماس: 8 الی 16

فکس: 88989081

سامانه پیامکی پرسش و پاسخ:   10001313

زمان پیگیری جهت یادواره های شهرستانی یک ماه  قبل از یادواره

زمان پیگیری برای یادواره های تهران دوهفته قبل از یادواره

سایت : darolhekmah-t.ir/news/110

سایت : bayanmanavi.ir

اینستگرام : ALIREZAPANAHIAN

تلگرام : telegram.me/panahian_ir

آدرس: تهران بالاتر از میدان ولی عصر انتهای خیابان زرتشت غربی پلاک 106 دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها دفتر حاج علیرضا پناهیان



تخصص در یادواره های شهدا

عموم یادواره ها و محافل شهدا



معرفی عمومی

حجت الاسلام و المسلمین استاد حاج علیرضا پناهیان در سال 1344 در شهر تهران در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. از سال 1362 تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم پی گرفت و پس از اتمام دروس سطح حوزه ، به مدت دوازده سال از درس خارج حضرات آیات عظام وحید خراسانی ، جوادی آملی، سید محمد کاظم حائری ، آیت الله تهرانی ، آیت الله سید محمود شاهرودی و همچنین حضرت آیت الله امام خامنه ای بهره برد

از آغاز دوره دبیرستان و در کنار تحصیل در حوزه با تدریس کتابهای شهید مطهری ، به تبلیغ و آموزش در محیط های مختلف دانش آموزی ، دانشگاهی و حوزوی روی آورد. رشته روانشناسی را در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه تحصیل کرد. وی عضو هیات مرکز تخصصی تبلیغ قم بوده و در زمینه تدریس و طراحی سرفصل ها و تدوین کتب آموزشی با آن مرکز همکاری می کند

از معاونت فرهنگی لشکر 27 محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس تا معاونت فرهنگی و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مرکز جهانی علوم اسلامی همواره در برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی فعالیت داشته است. ایشان عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور و مسئول مرکز تخصصی دارالحکمه غرب تهران هستند. و در حال حاضر به عنوان سخنران برتر در یادواره های شهدای سراسر کشور حضور فعال دارند.




متون محتوایی

نظر به وجه الله…

شهید صادقی قبل از این‌که به جبهه اعزام شود یک شب به بنده فرمود : شهیدی را در خواب دیده‌ام که قبل از شهادتش از او عهد گرفته بودم اگر به شهادت رسید باید به خوابم بیاید و سؤالی دارم که باید پاسخ بدهد . او به بنده می‌فرمود:
من دیشب آن شهید را در خواب دیدم و آن سؤال به خاطرم آمد و از او پرسیدم .

سؤال آقای صادقی از آن شهید در عالم رؤیا این بود : این‌که حضرت امام (ره) فرمودند : شهید به وجه الله نظر می‌کند؟ آیا شما وجه الله را مشاهده کردید ؟ یا نه و شهید نظر می‌کند به وجه الله یعنی چه ؟
خود آقای صادقی به من می‌فرمودند : آن شهید پاسخ روشنی نداد و لبخند زد و سرش را پایین انداخت و فرمود : دیدم چه دیدنی

روایتگر
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

 



بچه هايم منتظرند…

بنده در والفجر یک برای نخستین بار با موضوع فرزند شهید مواجه شدم و آن در وضعیتی بود که قطعه ‎ ای از خاک ما در محاصره بود و حتی مجروحان را نمی‌توانستیم برگردانیم ، حتی آب رساندن برای مجروحان غیر ممکن بود .
در این هنگام از کنار یکی از رزمندگان عبور کردیم ولی بعد که برگشتیم ، آن رزمنده مجروح شده بود البته بنده عضو آن گردان نبودم و این شهدا را طبیعتا نمی‌شناختم ، زیرا ما از بچه‌های تخریب بودیم که به آن گردان برای مرحله‌ای از عملیات والفجر یک ملحق شده بودیم . ایشان زخمی شده بود و می‌خواستیم او را بلند کنیم اما مجبور بودیم که بخش ‎ هایی از بدنش را جمع کنیم ..
بنابراین با دو نفر از دوستان ایشان را در جایی قرار دادیم تا ایشان شهید شد . زیرا دسترسی به عقب یا بیمارستان صحرایی غیر ممکن بود . من اصلا نمی‌خواهم بیان کنم که این مسائل غم انگیز است .
این‌ها حماسه است و حماسه بسیار زیبا و شکوه دارد و ما وقتی از آن فاصله می‌گیریم خیلی حقیر می‌شویم . هنگامی که مجروح را در کناری قرار دادیم به من خیلی آرام گفت :.
راه باز نشده ؟
گفتم : نه
گفت : باز می‌شه
بچه هایم منتظر من هستند و من هر وقت با فرزندان شهدا مواجه می‌شوم یاد آن صحنه برایم زنده می‌شود ؛ خیلی وقت‌ها می‌خواهم جلوی خودم را بگیرم و این خاطره را نگویم ،  ولی این دفعه نشد
ای کاش دستم به همه فرزندان شهدا می‌رسید و به آنان می گفتم که پدران شما ،شما را خیلی دوست داشتند و نمی‌دانم آن مجروح پدر کدامیک از شما‌ها بود!

روايتگر
حاج عليرضا پناهيان

 



بیانات حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در یادواره شهدای مدافع حرم

بسم‌الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان
۱۳۹۴/۱۰/۱۳
حکمت شهادت شهیدان راه حق
محوری‌ترین حرف شهدا برای ما چه بوده است؟ آیا به شهادت رسیدن چندین هزار نفر در این کشور، حکمتی خاصی داشته است و یا اینکه فقط ما یک انقلابی کردیم و افرادی در تداوم این انقلاب ایستادگی کردند و کشته شدند؟ همین …
تصور نمی‌کنم که به‌راحتی بتوان از کنار کاری که شهدا کردند بگذریم. اگر بخواهیم به‌گونه‌ای نگاه کنیم که معما چو حل گشت آسان شود و کار را سهل بپنداریم، دیگر نباید به گره‌هایی که به دست این جوانان بازشده بنگریم. برخی این تصور رادارند که اگر این افراد کشته نمی‌شدند، خوب مقداری از زمین‌های کشور ما گرفته می‌شد و انقلاب هم همان‌که حضرت امام می‌خواستند، می‌شد و راه عادی خودش را پی می‌گرفت. با این نگاه مأموریت خاصی برای شهدا قائل نشده‌ایم. این‌یک گونه ساده‌اندیشی است. شهدا اگر نبودند فقط از خاک ما کم می‌شد، که هیچ، اصلاً انقلاب ما شکل نمی‌گرفت. در ۱۳۵۷ انقلاب ما آغاز شد و آنچه قبل از بهمن آن سال بود مقدمات انقلاب بود و انقلاب ما در هشت سال دفاع مقدس شکل نهایی خود را پیدا کرد. عمق معنایی که برای راه امام پیدا شد به‌واسطه‌ی ۲۰۰۰۰۰ شهید ایجاد شد. کسانی که با خونشان این معنا بخشی را انجام دادند. اوایل انقلاب نگاه به امام فقط یک رهبر سیاسی بود. تکامل این نگاه باکاری که شهدا انجام دادند محقق شد.
امام در نامه در مقابل قطع‌نامه ۵۹۸ می‌فرمایند: «خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است و خدا می‌داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست، و این ملت‌ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دل‌سوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.»
حال چه شده است که برخی با تشییع شهدای گمنام مخالفت می‌کنند؟ می‌گویند: «تا کِی می‌خواهید شهید بیاورید؟ کِی این شهدای گم نام تمام می‌شوند؟» آن‌ها در مقابل تفکر پوسیده‌ی لیبرالی خود مقاومت می‌کند. می‌خواستند راحت‌طلبی را توجیه کنند با مقولات دینی مانند صلح امام حسن و حدیبیه مقایسه می‌کنند…ادامه مطلب



 

مطالب مرتبط
نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*